Formula 1 nevstúpila do sezóny 2014 práve najlepšie. Priaznivci sa sťažovali na nízky hluk, škaredé autá a aj to, že F1 je viac o šetrení ako pretekaní. Čo si budeme hovoriť, môžu za to nové pravidlá, ktoré prikázali spotrebovať maximálne 100 kg paliva počas pretekov, obmedzili prietok paliva na 100 kg za hodinu, definovali výzor áut a podobne. Žiadny motor sa ani len nepriblížil hranici maximálnych povolených otáčok 15 000 ot/min. Všetci točia približne 12 000 ot/min. viac si nemôžu dovoliť, lebo by prekročili povolenú spotrebu a prietok paliva. Piloti musia šetriť palivo, šetriť pneumatiky, zostáva im vôbec čas na pretekanie?

Megafón na výfuku Mercedesu nemal žiadaný efekt

S pravidlami sa najlepšie vysporiadal Mercedes, ktorý dominuje aktuálnej sezóne. Aj napriek tomu sme mohli vidieť niekoľko vzrušujúcich Veľkých Cien (napr. Bahrajn, Španielsko, či Kanada). Predstavitelia F1 vidia, že potrebujú vrátiť niektoré veci do starých koľají. Už testovali megafón na výfuku Mercedesu, ktorý mal pomôcť prinavrátiť zaujímavejšiu zvukovú kulisu. Z výsledku však boli sklamaní. Druhý krok zrealizujú počas testov po Veľkej Cene Veľkej Británie, kedy Ferrari vyskúša riešenie s dvomi výfukovými trubicami.

Formula 1 chce naspäť iskry od podvozka. V piatok pred Veľkou Cenou Rakúska testovali dve riešenia Kimi Räikkönen a Nico Rosberg.

Iskry boli niekedy neodmysliteľnou súčasťou F1

Najnovšia iniciatíva smeruje k návratu iskrenia od podvozka. Skôr narodení si určite pamätajú ohňostroje za monopostami najmä z 80-tych a začiatku 90-tych rokov. Iskrenie bolo pre divákov zaujímavé a predstavitelia F1 by ho chceli vrátiť na trať už v roku 2015. Formule budú mať na podlahe namontovanú titánovú platňu, ktorá bude iskriť pri prejazde nerovnosťami alebo kontakte s asfaltom.

Kimi Räikkönen testoval v piatok pred Veľkou Cenou Rakúska titánový blok v zadnej časti auta

Umiestenie platne testovali počas piatkových voľných tréningov v Rakúsku. V dopoludňajších jazdách dostal titánovú platňu Kimi Räikkönen a popoludní Nico Rosberg. Kým na monoposte Ferrari ju umiestnili dozadu, pri Mercedese ju posunuli viac dopredu. Lenže dnešné autá sú pomerne vysoko nad dráhou a prakticky neškrtajú o asfalt, takže z iskrenia nič nebolo.