Určite uznáte, že postaviť v dnešných časoch moderný superšport je extrémne náročná práca aj pre skúsené a majetné automobilky. Avšak čo tak pre automobilku, ktorá defacto doteraz ani neexistovala? Je to vôbec možné?

 

Nezdá sa to, ale je a práve preto vám dnes môžeme predstaviť nového hráča v tejto profilige - Falcon F7. Americká firma Falcon začínala ako aftermarket výrobca spojlerov pre Dodge Viper a dnes vyrába svoje vlastné auto z tej najvyššej triedy. Má vôbec šancu sa presadiť? Prvé plus je to, že auto už reálne existuje a jazdí. A to druhé je to, že už predali prvý kus. No, niekde treba začať a snáď sa to rozbehne podľa plánov výrobcu...

Falcon F7

Takže, čo dobrého pre nás chlapci vo firme Falcon upiekli? Základom konštrukcie auta je zmes hliníka (šasi) a karbónu (karoséria), teda presne ten mix, ktorý by sme od takého auta čakali. Vďaka tomu dosahuje pohotovostná hmotnosť podľa niektorých zdrojov len 1264 kg, čo je skutočne špičková hodnota. Zavesenie je taktiež moderná škola (typ pushrod) a je plne nastavitelné.

 

To najdôležitejšie ale čaká pred zadnou nápravou - ručne skladaný, celohliníkový atmosférický 7l V8 motor s výkonom 620 k a krútiacim momentom 793 Nm. Teda dosť na to, aby mašine s mušou váhou 1,2 tony dokázal dodať brutálne dynamické výkony: 0 - 100 km/h za cca 3,6 s, topspeed cez 300 km/h a 1/4 míle s pevným štartom za 10,9 sekundy. Jediná možná prevodovka je 6 st. manuál pôvodom od firmy Ricardo.

Výrobca tvrdí, že design vychádza zo supercars 80tich rokov a po tejto informácií vám pri pohľade na Falcon F7 zrazu zapne - Ferrari 288 GTO! Presne tak, ten najlepší vzor aký si mohli zobrať... Interiér je ale v úplne inom štýle, dalo by sa povedať á la Pagani Zonda. Žiaľ, veľa fotiek interiéru Falcon F7 nie je k dispozícií, preto ešte súdy vynášať nebudeme. Kolesá majú výkonu primerane veľké rozmery - vpredu 10x20" s pneu 275/35 R20 a vzadu 13x20" s pneu 335/30 R20.

 

A nakoniec cena: $225,000. Hm... úprimne, na absolútne neznámu značku sa mi to zdá veľa. Ak vám ide čisto o výkon, za polovičnú sumu máte ultramoderné GT-R. Ak vám ide o štýl, za túto sumu máte nefalšované (aj keď možno ľahko ojazdené) Ferrari. Takže, čomu by ste dali prednosť?