Teraz musia čeliť novej výzve v podobe hybridných pohonných jednotiek 1,6 l V6 turbo. Vzhľadom na reštrikcie sezóny 2014 musel Shell pripraviť nové palivo, ktoré poskytne viac výkonu a je efektívnejšie, pretože nové motorové pravidlá kladú iné požiadavky na pohonnú jednotku ako to bolo v minulej sezóne. „Technické smernice FIA týkajúce sa palív a olejov sa pre sezónu 2014 síce nezmenili, no apetít a výkon nového motora sa od predošlej verzie zmenil radikálne. Rovnako dôležité ako konštrukcia nového motora je pre nás aj limitované množstvo paliva v rámci pretekov. Priniesť palivo, ktoré v sebe spája výkon a efektívnosť, je ako nájsť svätý grál,“ vysvetľuje Guy Lovett, nový manažér Shell Technology pre Ferrari.

Ferrari F14 T

V týchto dňoch prebiehajú prvé predsezónne test v Jereze, kde Ferrari prvý krát preverí monopost F14 T

Zmeny sa výrazne dotknú aj mazív. Nové motory V6 musia s menším objemom (1,6 namiesto doterajších 2,4 litra) dosiahnuť vysoký výkon a tiež vydržať dlhšie. „V roku 2014 čelíme nielen novej konfigurácii motora, ale aj potrebe predĺženia jeho životnosti. Keďže má každý pretekár v priebehu jednej sezóny k dispozícii len päť motorov, priestor na zvyšovanie výkonu pri zachovaní spoľahlivosti motora je naozaj veľmi obmedzený. Vývoj novej formulácie motorového oleja Shell Helix Ultra pre F14 T, na ktorej pracujeme spolu s Ferrari, posúvajú tieto hranice a zároveň nám prinášajú cenné informácie pre náš ďalší vývoj produktov. Do prípravy na tohtoročnú sezónu formule 1 sme vložili veľa úsilia a dosiahli sme sľubné výsledky. Zostáva nám už len čakať, ako sa ovocie našej práce pretaví do výsledkov na trati a urobiť posledné úpravy, aby sme boli pripravení na štart v Melbourne, “ dodáva G. Lovett.

Zdroj: tlačová správa