Ferrari FF

Ferrari FF

Názov FF je skratka pre "Ferrari four". Nové štvorsedadlové GT totiž prichádza ako prvý model v histórii Ferrari s pohonom všetkých kolies a postaví sa na vrchol ponuky talianskej značky. Automobilka ho charakterizuje ako "najvšestrannejší štvorsedadlový model", ktorý bude na trh uvedený s tým najlepším, čo sa dá pasažierom ponúknuť. To znamená interiér v špičkovej kvalite a dostatok miesta cestujúcim pre hlavu i nohy. Ako už z fotografií vidieť, nebude to žiadny ortodoxný športiak. Predsa len však bude v hierarchii značky nad F458 Italia, pretože s motorom V12 pod prednou kapotou a 651 koňmi čistej sily, to ani nemôže byť inak.

Ferrari FF

Ferrari FF

Dvanásťvalec do V s priamym vstrekovaním nebude žiadny drobček. Objem 6,3 litra dokáže vyprodukovať 651 koňských síl (pri 8,000 ot/min) a krútiaci moment 683 Nm (pri 6,000 ot/min), ktoré spolu budú stačiť k tomu, aby 1790 kg ťažký voz rozhýbali na sto kilometrovú rýchlosť za 3,7 sekundy. Topspeed sa bude pohybovať v teritóriu superšportov - 335 km/h.

Ferrari FF v podaní Jona Sibala

Ferrari FF v podaní Jona Sibala

Najväčšie prekvapenie je už spomenutý pohon všetkých kolies. Ferrari si ho kompletne vyvinulo samo a patentované riešenie je údajne o 50% ľahšie než konvenčné systémy používané ostatnými výrobcami. Pohon 4RM pracuje spolu s ostatnými systémami auta a rozdeľuje výkon na jednotlivé kolesá podľa aktuálnych podmienok vozovky a terénu. Inžinieri si tiež dali záležať na rozložení hmotnosti, ktoré naladili takmer dokonale - 47/53 v prospech zadnej nápravy. Z technických fajnovostí bolo tiež prezradené to, že motor bude vybavený systémom start-stop HELE, prvý krát predstavený na type California. Emisie CO2 by maly byť 360g/km a spotreba paliva 15,4 l/100km.

Kedže je to štvorsedadlové kupé s dlhým nosom, asi by sme naivne očakávali  malé kompaktné auto. S dĺžkou 4907mm, šírkou 1953mm a výškou 1374mm je takmer identické so svojím predchodcom F612, a to je riadna loď. Má dokonca i použiteľný zadný batožinový priestor o objeme 450 litrov. Po sklopení zadných sedačiek (kto by povedal že toto raz o Ferrari napíšeme?) vzrastie na 800 litrov.

Nové Ferrari FF sa predstaví oficiálne na ženevskom autosalóne v marci, kde sa dozvieme viac a rovnako i cenu s ktorou pôjde na trh. Nateraz si pozrite FF v galérii na troch obrázkoch reálnej podoby, ktoré sa dostali na verejnosť. Zároveň i celom zaujímavé video z testovania v extrémnych podmienkach vo Švédsku, Argentíne či talianskom okruhu Nardo.