FIA určila nové pravidlá vstupu jazdcov do Formuly 1, musia mať aspoň 18 rokov, vodičák, či získať za tri roky aspoň 40 bodov z nového hodnotenia ostatných seriálov.

Z pohľadu Red Bullu a Toro Rosso je Max výborný marketingový nástroj. Predstaviteľom FIA sa ale neustále znižovanie veku pilotov, ktorí vstupujú do F1 nepáči. Max Verstappen bol poslednou kvapkou, pretože FIA určila nové pravidlá, ktoré budú musieť splniť uchádzači o superlicenciu. Každý uchádzač bude musieť mať vek minimálne 18 rokov, vlastniť vodičský preukaz, najazdiť viac ako 300 km so súčasným monopostom F1 a urobiť skúšku zo športových pravidiel.

FIA ohodnotila jednotlivé seriály, ak chce pilot do F1, musí za tri roky získať aspoň 40 bodov

To však nie je všetko. FIA zaviedla bodovací systém, kde bude hodnotiť výsledky v rôznych motoršportových sériách. Každý potenciálny budúci pilot musí za posledné tri roky nazbierať aspoň 40 bodov, aby sa dostal do F1. Nové pravidlá začnú platiť od roku 2016.

Protežuje FIA vlastné seriály? Prečo môžu pretekári získať najviac bodov v F2, ktorá ani neexistuje? Prečo je LMP1 z WEC na rovnakej úrovni ako európska F3?

FIA vyvolala rozruch publikovaním tabuľky, kde hodnotí výsledky pretekárov v jednotlivých sériách. Ozvali sa názory, že federácia protežuje svoje seriály. Veď napríklad najviac bodov môžu získať jazdci v F2, ktorá ani neexistuje! GP2, ktorú mnohí odborníci považujú za vstupnú bránu do F1 je až za ňou. Alebo triedu LMP1 vo World Endurance Series ohodnotili rovnako, ako európsky šampionát F3 či IndyCar. Na jednu úroveň dali GP3 a Formulu Renault 3,5. Pritom Formula Renault 3,5 používa oveľa silnejší motor a DRS.

Zdroj: carscoops.com