Veríte ešte oficiálnej spotrebe, ktorú automobilky uvádzajú pri každom svojom modeli? Ak sa čo i len trochu orientujete vo svete automobilov tak určite viete, že tieto čísla sú len číslami a s realitou často nemajú vôbec nič spoločné. Európsky testovací cyklus jednoducho nastavil pravidlá zisťovania spotreby tak, že v reálnej premávke sú jednoducho nedosiahnuteľné.

Vyššia spotreba dnes už nikoho neprekvapí. Skôr by som sa čudoval, ak by realita zodpovedala oficiálnym číslam.

V Taliansku sa však proti takémuto jednaniu formuje odpor. Združenie spotrebiteľov Altroconsumo podáva žalobu na Fiat a Volkswagen. Dôvodom sú klamlivé údaje v prospektoch týkajúce sa spotreby. Tŕňom v oku zákazníkov sú najmä typy Panda s 1,2 litrovým benzínovým motorom a Golf 1,6 TDI.

 

Skupina dané automobily otestovala a vyšli jej neprekvapujúce výsledky. Reálna spotreba je vyššia o 18 až 50 %. Spotrebitelia sú teda často doslova klamaní a doplatia na to najmä tí, ktorí chcú šetriť čo najviac. Altroconsumo teda od automobiliek požaduje kompenzácie pre všetkých majiteľov týchto vozidiel. Fiat by mal podľa požiadavky majiteľom Pandy vrátiť 247 eur a Volkswagen až 509 eur. Ide zhruba o zvýšené náklady na 15 tisíc kilometrov.

Talianom došli nervy a povedali si, že dosť. Od automobiliek požadujú kompenzácie, ktoré im vykryjú zvýšené náklady na 15 tisíc kilometrov.

Vyššiu spotrebu však nemajú len Fiat a VW.

Taliani žalujú priamo výrobcov najmä kvôli tomu, že údajne obchádzali pravidlá testovania a merania spotreby. S tým súhlasiť môžeme a nemusíme. Je pravdou, že bežná prax prináša prehusťovanie pneumatík alebo vylepšovanie aerodynamiky. Podstatné však je, že auto počas testu po ceste vôbec nejde. Celé zisťovanie prebieha v laboratóriu a množstvo spotrebovaného paliva kompetentní nesledujú priamo, ale vypočítavajú ho z množstva exhalátov.

 

Automobilky teda nemajú veľký priestor ako meranie ovplyvniť. Nespokojní spotrebitelia aj napriek tomu smerujú svoje žaloby priamo na konkrétne automobilky. Altroconsumo sa zatiaľ snaží k žalobe pripojiť ďalších nespokojných ľudí. Údajne však nezáleží na tom, koľko ich získa. Do sporu pôjde tak či tak.

 

Zdroj: autoexpress.co.uk

Prečítajte si aj: Hyundai/Kia v USA zavádzali. Platiť kompenzácie budú všetkým.