Jednou z hlavných inovácií, ktoré Ford Focus RS III má, je svetovo prvýkrát režim Drift Mode. V ňom je prerozdelenie krútiaceho momentu motora medzi nápravy veľmi v prospech zadnej nápravy. Konkrétne až 80 % na zadok a len 20 % vpredu. Unikátny je tiež konštrukčne, keďže namiesto klasického zadného samosvorného diferenciálu má dve elektronicky ovládané spojky pre každé zadné koleso zvlášť. Schopnosť driftovať, vhodnosť pre jazdu na okruhu alebo vode som opakovane preveril v dvoch videorecenziách na túto skvelú mašinu. Aké však má tento inovatívny pohon oboch náprav schopnosti v porovnaní s inými pre dennú využiteľnosť v prípade, že sa ocitne v snehu, ľade, piesku, alebo v blate? Ford Focus RS 4x4 test sme preto zrealizovali vďaka nášmu fandovi. Ako to dopadlo? Získa Ford Focus RS III všetkých 6 hviezd? Bude to trápenie?