Ford Mustang má 50 rokov. Pri tejto príležitosti ukázal Ford dva Mustangy, ktoré stáli za vznikom legendy.

Po úspechu Corvair Monza z produkcie GM sa Ford v lete 1962 rozhodol, že proti nemu postavia nový športiak. Chceli ľahké a výkonné auto s radikálnym usporiadaním. Dizajnér, Eugene Bordinat, navrhol elegantný, no agresívny tvar dvojsedadlového športiaka s dĺžkou necelé 4 metre (3 919 mm), šírkou 1 549 mm a rázvorom 2 286 mm. Konštruktér, Roy Lunn, mal skúsenosti s pretekárskymi autami a tak navrhol dať motor za sedadlá, do stredu auta. Svoje dielo pomenovali Mustang, podľa slávnej stíhačky z druhej svetovej vojny P-51 Mustang. Lunn a jeho tím dokončili auto za 100 dní. Na rúrkový rám nasadili hliníkovú karosériu, do stredu namontovali 1,5 litrový atmosférický V4 motor s výkonom 89 koní pre cestné použitie a 109 koní pre pretekársku verziu. Motor spriahli so 4-stupňovou prevodovkou. Chladenie zabezpečili dvoma chladičmi po stranách auta. 700 kg vážiace auto zdolalo stovku za 11 s. Zaujímavý je interiér auta. Sedadlá navrhli ako pevnú súčasť karosérie, kvôli zvýšeniu tuhosti. Vodič si mohol nastaviť volant a pedále. Mustang 1 predstavili verejnosti na Veľkej Cene USA vo Watkins Glen 7. októbra 1962.

Prototyp Ford Mustang 1 mal motor v strede

Lenže Ford nemal dobé skúsenosti s dvojsedadlovými autami, pretože Thunderbird, ktorý uviedli v roku 1955, nedokázali predávať v uspokojujúcom množstve. Rozhodli sa, že Mustang musí mať štyri sedadlá. Vytvorili koncepciu 2 + 2, kde zadné sedadlá poskytovali menej miesta, ako bol v tej dobe zvykom. Prvý sériový Mustang postavili 17. augusta 1964. Predpokladali, že do roka nepredajú ani 100 000 kusov, no strašne sa mýlili. Ľudia kupovali Mustang ako diví, 100 000-ovú hranicu prekonali za tri mesiace a za prvých osem mesiacov vyrobili viac ako 1 000 000 kusov. Prvé Mustangy ponúkala fabrika s troma motormi: 2,8 litrovým radovým 6-valcom s výkonom 101 koní, 4,3 litrovým V8 s výkonom 164 koní a 4,7 litrovým V8 s výkonom 210 koní. Motory kombinovali s 3-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou, v prípade najsilnejšieho motora ponúkali možnosť 4-stupňového manuálu.

Ford vyrobil prvý Mustang v auguste 1964