6. generáciu Mustangu odhalili svetu takmer pred 1,5 rokom. Ford sa po 50 rokoch konečne rozhodol ponúknuť ho celému svetu súčasne. Nový Mustang, známy aj ako typ S550 preto súčasne 3. decembra 2014 odhalili v priebehu jedného dňa na každom svetadiely. Začali v Sydney, následne v Šanghaji, v Barcelone a v domovskej Amerike tak urobili postupne v New Yorku, v rodnom Dearborne a v Los Angeles. 

 

Fanúšikovia tento typ označujú aj ako druhú generáciu retro Mustangov, ktorá tvarmi odkazuje na originál zo 60. rokov. Tí, ktorí automobily sledujú aj v historickom vývoji totiž vedia, že Mustang má za sebou aj veľmi "temné obdobie". Špeciálne v 80. a 90. rokoch totiž toto legendárne meno niesli autá bez nápadu, iskry a nezriedka aj bez výkonu či jazdných schopností hodných tohto mena. Preto označenie retro Mustang pre typy po r2005 - návrat k pôvodným hodnotám a zameraniu legendárneho pony car.

Mustang sa po 50. rokoch prvýkrát dostane do Európy oficiálne! Príde aj na Slovensko.

Ford Mustang 5.0 V8 je s cenou od 41 200 € široko-ďaleko najlacnejší osemvalec v ponuke. To znie mimoriadne lákavo, čo poviete?

Nová generácia vyzerá ešte dynamickejšie. Karoséria je o zhruba 4 centimetre širšia, až o 3,5 centimetra nižšia, dojmu napoháma výrazne lichobežníková maska a nové živšie farby. V ponuke motorov je 6. gen Mustangu prelomová. Nie ich výberom, v Európe sú totiž v ponuke len R4, alebo V8. Skôr faktom, že prvýkrát si môžu klienti zvoliť 4-valec. Mnohým sa to môže zdať dehonestujúce, Mustang totiž pol storočia automaticky znamenal V6 a V8. No s týmito motormi by mal okrem USA šance nanajvýš v Austrálii. Je veľký predpoklad, že v Ázii a Európe budú klienti najviac siahať po 2,3 litrovom Ecobooste. Mimoriadne zdatný motor totiž produkuje až 314 koní. Základná cena tejto verzie u nás začína na 35 200 €.
 

Stredne výkonnú atmosférickú verziu s 3,7 l V6 s výkonom 300 k preto mimo USA ani nemalo zmysel posielať. Tento motor má pre domácich význam z dvoch dôvodov. Zvuk V6 a dobrý základ pre úpravy v zmysle prepĺňania a zvyšovania výkonu. Bežná vrcholná verzia má pod kapotou znova 5,0 liter V8. Motor označovaný aj Coyote produkuje 435 koní a môže byť spojený so 6st. manuálom, alebo automatom s radením páčkami pod volantom. Verzia V8 na našom trhu začne s cenou len 41 200 €. Áno, správne. Je to široko-ďaleko najlacnejší dostupný osemvalec v osobnom aute!

Ďalšou prelomovou vecou pre Mustang 6. generácie je historicky prvýkrát použité nezávislé zavesenie zadných kolies. Práve tá by mala veľkému kupé konečne priniesť konkurencie schopné jazdné vlastnosti nie len v šprinte, ale aj v zákrutách a v oblasti pruženia. 6. generácia nie je žiadnou modernizáciou. Je to od gruntu nové auto. Pri vývoji boli ciele jasné. Zlepšiť spoľahlivosť, kvalitu a bezpečnosť. Odpovede na prvé dve otázky ešte nemáme, no bezpečnosť je príkladná. V americkom testovaní NHTSA získal Mustang S550 pre nárazové testy spredu, zboku a na prevrátenie plý počet 5 hviezdičiek.

 

Tento Mustang plánuje výrobca predávať vo vyše 120 krajinách sveta. V ponuke má byť nie len verzia kupé (presnejšie fastback), ale aj kabrio a pravo aj ľavostranné verzie. Všetko v súlade s plánom vyrábať globálne autá. Slovensko je tiež na zozname. Na bratislavskom autosalóne bude jedným z najväčších lákadiel. No pre všetkých návštevníkov mám jedno sklamanie, zástupcovia Ford Slovensko totiž budú musieť držať auto po celý čas zamknuté.

Nový Mustang bude jednou z najväčších peciek autosalónu BA na budúci týždeň. Žiaľ, auto bude po celý čas zamknuté.