Určite to dobre poznáte. Ste v meste a namiesto zelenej vlny zbierate na semaforoch červenú. Pokiaľ danú trasu poznáte, tak možno viete, akými rýchlosťami je potrebné ísť medzi semaformi tak, aby ste nemuseli pri najbližšom zastavovať. Niekedy to môže byť 30 km/h, niekedy 60 km/h. Pokiaľ však danú lokalitu nepoznáte, máte smolu. O pár rokov však situáciu možno zmení Ford s novým systémom.

„Nie je veľa horších vecí, ako pod dlhom dni chytať jednu červenú za druhou cestou domov a zastavovať a pohýnať sa na každej križovatke,“ hovorí jeden z vedúcich inžinierov pokročilých technológií vo Forde, Christian Ress.

Ford vám naznačí, akou rýchlosťou ísť, aby ste chytili zelenú vlnu

„Nie je veľa horších vecí, ako po dlhom dni chytať jednu červenú za druhou cestou domov a zastavovať a pohýnať sa na každej križovatke,“ hovorí jeden z vedúcich inžinierov pokročilých technológií vo Forde, Christian Ress. Ford tvrdí, že ľudia, ktorí jazdia dennodenne vo Veľkej Británii, strávia v priemere 2 dni za rok státím na červenej.


Ford preto pripravuje systém, ktorý vám povie, akou rýchlosťou cestovať medzi jednotlivými semaformi tak, aby ste išli v zelenej vlne. Výsledkom by mala byť príjemná plynulá jazda. Ďalším benefitom je aj nižšia spotreba paliva a menej emisií v meste. Plynulá jazda zrýchli aj prúd premávky. Bez neustáleho zastavovania a rozbiehania prejde rovnakou trasou väčší počet áut. To je síce pravda, ale pokiaľ nebude tento systém vo väčšine áut, tak budú prínosy minimálne. Skôr vidím nárast nervozity u niektorých vodičov, ktorí nebudú chápať, prečo idete medzi semaformi 40 km/h, keď je povolená päťdesiatka. Pár metrov za nárazníkom tak budete mať nalepené auto a to nie je veľmi bezpečné.


Väčšina semaforov má pevné časové intervaly, v ktorých usmerňujú premávku. Takzvané inteligentné svetlá sa však riadia podľa aktuálnej hustoty premávky. Dopredu teda neviete, ako dlho bude svietiť červená alebo zelená. Ford neuviedol, či bude systém komunikovať aj s týmito semaformi. Značka zatiaľ neohlásila, či plánuje zavedenie tejto technológie do sériovej produkcie.


Privítali by ste takýto systém v aute?


Zdroj: carscoops