Ford včera predstavil novú Fiestu. Keďže ide o jedno z najobľúbenejších malých áut v Európe, veľká časť motoristického sveta na ňu čakala s napätím. Marketingové oddelenie Fordu sa však rozhodlo, že svetu iba ukáže ako nová Fiesta vyzerá a to, čo ukrýva pod karosériou, nám povie až neskôr. Automobilka teda zatiaľ nezverejnila žiadne konkrétne parametre, či paletu motorov, ktoré budú Fiestu poháňať.

Nová Fiesta príde na trh aj luxusnejšej verzii Vignale, ale aj ako crossover s označením Active.

Zozadu sa Fiesta zmenila na nepoznanie

Vieme však, že príde v štyroch verziách. Prvou je základná a úplne bežná Fiesta, ktorá ponesie označenie Titanium. Na toto označenie modelov Ford sme už roky zvyknutí a určite neprekvapí. Rovnako neprekvapí model ST line. Je určený pre ľudí, ktorí chcú športovejší vzhľad, ale vystačia si aj s bežnou technikou. Podobnosť s hothatchom Fiesta ST je v tomto prípade iba dizajnová. Automobilka však chce Fiestou konkurovať čo najväčšiemu spektru áut tejto kategórie, a to aj tým od prémiových značiek. Preto prichádza so svojou luxusnou podznačkou Vignale aj do Fiesty. V prípade typov Mondeo a S-Max tvoria predaje modelov Vignale okolo 10 %. Ford sa preto rozhodol ponúknuť túto možnosť aj v menšom segmente. Nuž a poslednou verziou, ktorú nová Fiesta prinesie, bude model Active. Ako už správne tušíte, Fiesta Active prinesie vzhľad crossoveru s plastovými ochrannými lištami okolo celej karosérie. Podľa všetkého však nepôjde čisto iba o dizajn. Fiesta Active totiž dostane aj väčšiu svetlú výšku, ako povedal Jim Farley, šéf Fordu v Európe: "Viem si predstaviť veľa miest v Británii a v južnej Európe, kde bude pre ľudí dávať zmysel. Títo zákazníci chcú vzhľad SUV a väčšiu svetlú výšku, ale nechcú SUV, lebo je príliš drahé, má veľkú spotrebu a je ťažšie."

Nová Fiesta bude v ponuke aj ako crossover

Veľké zmeny nájdeme aj v interiéri. Na stredovej konzole pribudol 8" dotykový displej. Pomocou neho bude môcť vodič ovládať mnohé funkcie, a tak si mohli dizajnéri dovoliť odstrániť z palubnej dosky až 20 tlačidiel. Presne podľa dnešných trendov. V aute nájdeme samozrejme infotainment SYNC 3. Fiesta však ponúkne aj množstvo bezpečnostných a komfortných prvkov ako Pre-Collision Assist, detekciu chodcov, parkovací asistent, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, asistent udržania v jazdnom pruhu a iné.

 

Ako som už spomenul v úvode, paleta motorov ešte nie je známa. No už teraz je isté, že pod kapotou nájdeme viacero trojvalcov a do novej Fiesty poputuje aj 1,0 litrový trojvalec EcoBoost s deaktiváciou valcov. V ponuke však budú aj nové vznetové motory TDCi.

Zdroj: autocar, carscoops

VIETE SI PREDSTAVIŤ VYPÍNAŤ VALCE NA TROJVALCI? FORD ÁNO!

VIETE SI PREDSTAVIŤ VYPÍNAŤ VALCE NA ...

Ford nedávno ohlásil použitie kompozitov z uhlíkových vlákien v oveľa väčšej miere. A to nielen na autách ako Ford GT, ...

15. 01. 2016
3-VALCE FORDU BUDÚ ZNIEŤ AKO V6. DÔVOD VÁS PREKVAPÍ...

3-VALCE FORDU BUDÚ ZNIEŤ AKO V6. DÔVOD ...

Ford zistil, že vodiči radia vyššie rýchlosti neskôr, než by bolo v snahe o čo najnižšiu spotrebu ideálne. ...

23. 05. 2016
NOVÝ MULTIMEDIÁLNY SYSTÉM FORDU JE KROK SPRÁVNYM SMEROM

NOVÝ MULTIMEDIÁLNY SYSTÉM FORDU JE KROK ...

Ford predstavil systém Sync 3. Vyznačuje sa hlavne rozšírenou konektivitou, novými hlasovými príkazmi, prepracovaným ...

08. 03. 2016
TOYOTA PREBERIE SYSTÉM OD FORDU, ABY ZNÍŽILA ZÁVISLOSŤ OD APPLE A GOOGLU

TOYOTA PREBERIE SYSTÉM OD FORDU, ABY ...

Chytré telefóny a ich funkcie a aplikácie už neoddeliteľne prenikli do života mnohých ľudí. Vedia to aj automobilky a ...

07. 01. 2016