Henry Ford sa pred vyše 100 rokmi stal legendárny svojou pohybujúcou sa výrobnou linkou. Vďaka nej mohol urýchliť výrobu a uspokojiť dopyt po slávnom modeli T. Dnes prichádza automobilka nesúca jeho meno s ďalšou novinkou, ktorá by mohla znamenať veľkú zmenu vo výrobe áut. Je ním pomocný robot, alebo co-bot (collaborative robot).

Nový robot nemá nahradiť ľudí, ale pomôcť im. Preto dostal názov pomocný robot, alebo co-bot (collaborative robot)

Poviete si: "Čo je to za blbosť? Veď automobilky používajú roboty vo výrobe už roky!" To je pravda, no až do teraz to boli roboty, ktoré pracovali samostatne a robili to, na čo boli naprogramované bez ohľadu na okolie. Nový robot by však mal byť iný. Firme totiž nešlo o to nahradiť ľudí, ale pomôcť im. Preto sa Ford spojil s výrobcom robotov Kuka Roboter a spolu navrhli robota, ktorý odbremení pracovníkov továrne od fyzicky namáhavej časti ich práce, no nevezme im ich zamestnanie. Tento robot je asi meter vysoký a pripomína ľudskú ruku. Momentálne ho automobilka používa v skúšobnej prevádzke v nemeckej továrni v meste Kolín nad Rýnom. Prebieha v nej výroba Fordu Fiesta a co-bot pomáha ľuďom montovať tlmiče. Odbremení ich namáhavého dvíhania tlmiča a robotník už iba priskrutkuje diel na miesto. Robot pritom vie rozoznať, kde sa človek nachádza a asistovať mu bez toho, aby ho mohol zraniť. Co-bot pritom nie je určený iba na ťažkú prácu, ale zvládne aj citlivejšie úlohy. Na dôkaz ho tvorcovia naprogramovali tak, aby dokázal objednať a vyzdvihnúť kávu v automate. Co-bot je zatiaľ v skúšobnej prevádzke iba v tejto jednej fabrike. Už onedlho by ho však automobilka mohla zaviesť aj na iných výrobných linkách. Tieto roboty by tiež v konečnom dôsledku mohli dať väčšiu slobodu konštruktérom pri návrhu auta. Nemuseli by už totiž brať do úvahy fyzické limity robotníkov pri výrobe.