Nemeckí špecialisti na rýchle, kompresorom prepĺňané BMW prekonávajú vlastné rekordy. Posledný počin firmy G-Power je určený pre BMW M3 generácie E92 a má názov Hurricane 337 Edition. Prečo práve 337?  Je to hodnota maximálnej rýchlosti, ktorú s ním páni z G-Power dosiahli. Presne 337,6 km/h. Takto upravené auto sa tak stalo najrýchlejšou 8-valcovou M3, pričom posledný rekord bol 333,1 km/h a nedržal ho nikto iný, ako práve spomínaný úpravca.

Prečo práve 337 v názve najnovšieho počinu od G-Power?  Je to hodnota maximálnej rýchlosti, ktorú s ním páni z tejto firmy dosiahli.

Cieľom ľudí z G-Power bolo prekonať pôvodný rekord počas akcie nazvanej High-Performance-Event, ktorá sa konala koncom minulého roka na talianskom okruhu Nardo. Podujatie organizuje známy nemecký motoristický magazín spolu s výrobcom pneumatík a uskutočnilo sa už po piatykrát. Zúčastnilo sa ho 16 upravených automobilov s cieľom vyskúšať maximálnu rýchlosť. Práve okruh v Nardo je to správne miesto na tento účel. Jedná sa totiž o 12,3 km dlhú trať v tvare kruhu s priemerom 4 km. Trať je klopená čo z nej v podstate robí nekonečnú rovinku.

12,3 km dlhý orkuh v talianskom Nardo.

No, nie vždy sa darí a BMW M3 v podaní G-Power dosiahlo počas spomínanej akcie „iba“ 326,2 km/h. V prekonaní tejto rýchlosti im zabránila porucha, ktorú mala na svedomí súčiastka za pár centov (úpravca nešpecifikoval o čo presne išlo). Je to celkom paradox, pretože G-Power na túto akciu dopravuje auto už tradične po vlastnej osi, na rozdiel od väčšiny ostatných tímov. Chce tak deklarovať spoľahlivosť nimi upravených áut. Táto patália ich ale neodradila a už o dva dni neskôr dosiahli s rovnakým autom rýchlosť 337,6 km/h. Tú potom zopakovali aj cestou späť na nemeckej diaľnici, ako môžete vidieť na videu nižšie.

BMW M3 Hurricane 337 Edition zvládne 200 km/h za 12,2s a zrýchľuje až do 337 km/h.

Úpravca chce celú vec samozrejme patrične využiť a tak sa rozhodol urobiť limitovanú sériu 30 kitov na úpravu výkonu, rovnakých ako v rekordnom aute.  Môžete ho mať za trochu menej ako 10 000 Eur a za svoje peniaze dostanete kompresor ASA T1-523, nové sanie, hliníkový medzichladič stlačeného vzduchu a hliníkový airbox. Za ďalších 4,5 tisíca môžete mať aj titánový výfukový systém so športovými katalyzátormi. Celá táto úprava zdvihne výkon vašej M3 na 452 kW (615 k). Krútiaci moment stúpne na 595 Nm. Z 0 na 200 km/h takto upravený stroj zrýchli za 12,2 s. Úpravca samozrejme ponúka aj modifikáciu podvozka a bŕzd, alebo napríklad 20“ disky kolies. Záleží len na vás a vašom rozpočte. 

Ak vás zaujíma ako funguje kompresor od G-Power v BMW M3 E46 pozrite si náš test.