Jamesovi Glickenhausovi nestačia supercary tak, ako vyšli z továrne. On chce lepšie stroje a stavia ich sám. Tento pán postavil z Ferrari Enzo špecialitku Ferrari P4/5 a neskôr P4/5 Competizione. Chcel ísť ešte ďalej a prichádza s Scuderia Cameron Glickenhaus SCG 003. Hovorí, že auto navrhli ako mix medzi špeciálmi GT3 a LMP1. Veľmi pozorne si preštudovali pravidlá a postavili auto do triedy GT3 s maximom konštrukčných a aerodynamických riešení z LMP1. Glickenhausovi sa veľmi páčila éra 60-tych rokov, kedy pretekárske autá museli jazdiť v premávke. Preto keď SCG 003 skončí pretekársku kariéru, jednoducho z neho postavíte auto, na ktorom sa budete ešte dlho voziť po cestách.

Motor SCG 003 montujú na pomocný rám, aby ho mohli jednoducho vymeniť. Na preteky používajú twin-turbo V6 od Honda Performance Development a do premávky twin-turbo W12.

Hneď z prvých obrázkov vidíme, že Glickenhausovou inšpiráciou bola predná časť Ferrari Enzo. Zadná časť pripomína špeciály LMP1 aj s plutvou, ktorá sa tiahne od kabíny až k zadnému krídlu. Nechýba ani masívny difúzor. Kým SCG 003S (Stradale) dostanete na značky, SCG 003C (Competition) je doma na okruhu. V čom je rozdiel? V Scuderii Cameron Glickenhaus pekne skĺbili pretekársky špeciál a auto do premávky. Motor namontovali samozrejme do stredu, ale na pomocný rám, pomocou ktorého môžu agregát jednoducho dostať z auta. Do pretekárskej konfigurácie 003C dávajú twin-turbo V6 od Honda Performance Development. Ak chcete s autom jazdiť v premávke, spolu s pomocným rámom ho vymenia za twin-turbo W12. Zákazník tak dostane najlepšie z obidvoch svetov a teoreticky to môže fungovať.

Takto vyzerá SCG 003 pripravené do premávky

Scuderia Cameron Glickenhaus plánuje priviezť SCG 003 na autosalón do Ženevy. Aby neostalo len pri slovách o aute na cesty a preteky, chcú štartovať na 24-hodinovkách na Nürburgringu a Spa Francorchamps.

SCG 003 na okruhu

Zdroj: autoblog.com