Meno Gordon Murray netreba predstavovať. Pre tých, ktorí si ho už nepamätajú pripomeniem, že tento pán je otcom legendárneho superšportu McLaren F1 a spolupracoval na napríklad na monoposte MP4/4, s ktorým tím McLaren vyhral 15 zo 16 Veľkých Cien počas sezóny 1988. Naposledy sme o ňom počuli, keď spolupracoval na mestskom elektromobile Yamaha Motiv.e.

Ayrton Senna v McLarene MP4/4

Gordon Murray hovorí, že súčasné supercary sú príliš ťažké a nepáči sa mu smer, ktorým idú. Rovnako rýchle auto by dokázal postaviť s modernými technológiami aj bez hybridného pohonu!

Pán Murray má toho za sebou dosť, aby bol schopný posúdiť kam sa rúti svet supercarov a ako to vidí on. Pre magazín Goodwood  Road and Racing povedal niekoľko zaujímavých vecí. Súčasné hybridné športiaky podľa neho nie sú budúcnosťou. Idú úplne opačným smerom ako pred 20-timi rokmi McLaren F1. Hovorí, že McLaren F1 je kus inžinierskeho umenia, s ktorým sa dá jazdiť denne a potom ho zobrať na pretekársku trať. Mohli mu dať dva alebo trikrát viac prítlaku, ale nevideli v tom pointu. Autá ako Ferrari LaFerrari, McLaren P1Porsche 918 Spyder sú zbytočne ťažké. Ak by teraz pracoval na McLarene F1 a mal k dispozícii všetky moderné hračky ako trakčná kontrola, launch control, rýchla sekvenčná prevodovka či moderné pneumatiky, tak by bol McLaren F1 rovnako rýchly ako LaFerrari, a to len so spaľovacím motorom.

McLaren F1, McLaren F1 LM a McLaren F1 GT

Ani téme Formuly 1 sa nevyhol, veď pracoval tam takmer 40 rokov. Ak má čas tak si pozrie Veľkú Cenu. Ale myslí si, že súčasná Formula 1 nemá už nič spoločné s dnešnými supercarmi. Až priveľmi tam dominuje extrémna aerodynamika, ktorú nemôžu využiť za bežných cestách.

Murray by chcel postaviť ešte jeden supercar. Taký, ktorý by bol autom pre pilota, ľahký, rýchly, bez zbytočných hybridných systémov, len so spaľovacím motorom. Pre zaujímavosť, v garáži Gordona Murray parkujú iba autá s hmotnosťou menšou ako 900 kg. Zoznam je to veru pekný: 2x Lotus Elan, Frogeye Sprite, Rocket, Smart Roadster, replika Porsche 550 Spyder, Fiat 500, Renault 4 a Ford Cortina Mk1 prevŕtaný na 1700 ccm s dvojitým Weber karburátorom a podvozkom z Lotusu Cortina.