Hennessey Performance si zobral do parády nový SRT Viper. Čo z toho vznikne, si asi viete predstaviť. Hennessey totiž nie sú žiadni troškári... SRT Viper už z fabriky dáva na kolesá 640 koní a 813 Nm, to všetko bez prepĺňania. Takže pracovná porada v Hennessey vyzerala asi takto: "Hm, máme tu nový Viper, je v ňom 8,4-litrový motor V10 a nemá turbo. Myslím, že každému z vás je jasné, čo s ním urobíme". ...Jasné, fúkli mu ho tam!

Lenže motor SRT Viperu nie je až tak technicky nedokonalý, ako je u amerík zvykom. Predsa len v porovnaní s európskou produkciou vždy zaostávali v pomere objem/výkon. Tak to síce môže na prvý pohľad vyzerať i teraz, vedzte ale, že Viper má najvyšší krútiaci moment na liter spomedzi všetkých motorov bez prepĺňania! Takže Hennesey budú ponúkať dve varianty úpravy.

Takéto auto sa netuní príliš ťažko. Turbom totiž nemôžete nič pokaziť. Určite nie na 8,4-litrovom motore V10!

Takto nejako bude vyzerať. Umelecké dielo.

Tá prvá je postavená čisto iba na prepracovanej hlave valcov a výfukovom systéme, k tomu trošku poťahané krivky grafov v riadiacej jednotke. Čo z toho? 725 koní a 942 Nm! V ich katalógu to nájdete pod menom Venom 700R. Teraz poďme na ten extrémnejší variant, kedy na motor pricapili turbo a pomenovali ho mierne zavádzajúco - Venom 1000 Twin Turbo. Zavádzajúco preto, že vôbec nemá 1000 koní, ako by mohlo vyznievať z názvu. Tých je tam rovno 1120!! Na krútiak sa ani nepýtajte, 1480 Nm! To nie je preklep, slovom tisícštyristoosemdesiat. Uf... Ako to jazdí? Stovka za 2,7 s (3,1 u 700R) a štvrť míle za 9,7 s (10,7) s koncovou rýchlosťou 245 km/h (215 km/h). Maximálka je už len čerešnička na torte - silnejší Viper ju zverejnenú nemá (asi sa neodvážili), a ten slabší jazdí iba 347 km/h...