Trať Estoril má dĺžku 4,2 km a vyznačuje sa dvomi ostrými zákrutami, zložitou šikanou a veľmi dlhou hlavnou rovinkou, čo znamená, že jazdci musia v jednom kole zvládnuť široký rozsah rýchlostí. Výhodu na nej majú autá s veľkým rozsahom schopností kombinovať rýchlu akceleráciu a ovládateľnosť. Civic Type R dokázal, že je pre tento okruh ideálne vhodný.

Tiago Monteiro pri rozhovore o rekordnom čase okruhu povedal: „Prišli sme sem s cieľom pokoriť existujúci traťový rekord, ktorý má predchádzajúca generácia, ale nebolo to ľahké. Chcem povedať, že šlo o traťový rekord, a to nie je hocičo. Aby ste pokorili Estoril, musíte mať obrovskú dôveru v auto a nový Type R je jednoducho nesmierne výkonný a dobre ovládateľný a dôveru vzbudzuje. Traťový rekord sme prekonali, dokonca sme ho rozdrvili." K hodnoteniu auta dodal: „Type R je veľmi stabilný, má veľmi dobrú účinnosť bŕzd a úžasný motor, takže máte pocit, ako keby ste jazdili v pretekárskom aute. A na trati ľahko zabudnete, že je to vlastne cestný automobil, v ktorom môžete ísť domov."

Návrat veľkého pretekára

Pre Tiaga Monteira je tento rekord významný aj osobne, pretože doteraz sa zotavuje z nehody pri testovaní pretekárskeho Civicu WTCC v Barcelone. Po zlyhaní bŕzd preletel prvou zákrutou rovno do bariéry. Následkom veľkého preťaženia pri náraze má dlhodobo problémy so zrakom a musel stráviť nejaký čas v nemocnici. Tento rok mal pretekať vo WTCR, ale stále nebol dostatočne fit.

Honda z TypeR Challenge síce robí veľké divadlo, ale objektívne okrem Nordschleife nemá na žiadnej trati konkurenciu. Teším sa na to, kedy sa do toho pustí jeden z konkurentov. Jej rekordy budú skutočne úchvatné až po porovnaní s novou generáciou konkurentov.

Civic Type R prekonal rekordy okruhov Silverstone, Spa-Francorchamps a Estoril. Takže v roku 2018 Honda prekonala všetky časy, ktoré na týchto okruhoch sama dosiahla. Výsledky tohto úsilia sa podobajú tým, ktoré Honda dosiahla v roku 2016 s predchádzajúcou generáciou Type R, keď sa jej podarilo dosiahnuť rekordné časy na okruhoch Estoril, Hungaroring, Silverstone a Spa-Francorchamps. Aj v roku 2018 pokračovala akcia Type R Challenge v trende prekonávania traťových rekordov sériových automobilov s predným pohonom. Civic Type R prekonal časom 7 minút a 43,8 sekundy traťový rekord okruhu Nürburgring Nordschleife, platný od apríla 2017.