Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Civic TypeR má ostrý 2,0-liter turbo

Motor nového Civicu TypeR produkuje výkon 320 k a krútiaci moment 400 Nm. Auto má zdokonalenú aerodynamiku, z hľadiska prítlaku a použitia na okruhu je najlepšia v triede. Nový Civic TypeR budú, rovnako ako predošlú generáciu, vyrábať vo Veľkej Británii vo fabrike vo Swindone. Výroba najostrejšieho modelu 10. generácie Honda Civic TypeR začína v lete tohto roka.

Honda Civic TypeR 10G prekonáva predchodcu, ktorý mal medzi FWD na Nurburgringu pred pár rokmi rekord takmer 7 sekúnd.

Rekordný čas dosiahli s autom s technickými špecifikáciami zhodnými s finálnou verziou produkčného modelu. Podobne ako pri predošlej generácii v prospech dobrého marketingu a proma sa s novou generáciou Japonci na najťažší a najdlhší okruh sveta poponáhľali s ešte predprodukčnou verziou. To následne viacerí neprajníci spochybnili a tento rekord neuznávajú. Osobne si myslím, a po osobných rozhovoroch so zástupcami značky na predošlej medzinárodnej prezentácii modelu CTR v Bratislave a na SlovakiaRingu viem, že nemajú potrebu ani klamať, ani ohýbať realitu. Prosto im verím a keďže mám osobnú skúsenosť s mnohými ostrými hothatchmi, môžem potvrdiť, že tak nekompromisné náradie ako je CTR 9G robí málokto.

Dosiahnutie rekordu bolo očakávané vo finálnej fáze testovania Civic TypeR 10G. Keď boli poveternostné podmienky optimálne – suchá trať a teplota ideálna k najlepšiemu výkonu motora a pneumatík. To sa podarilo nájsť dňa 3. apríla 2017. Nový čas predstavuje zlepšenie o takmer 7 sekúnd v porovnaní s predchádzajúcim modelom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Čím sa líši nový Civic Type R 10G?

Karoséria vysokej tuhosti je o 16 kg ľahšia ako u predchodcu. Pritom má torznú tuhosť vyššiu až o neuveriteľných 38%! To prináša ďalší výrazný benefit pri riadení a stabilite v zákrutách. Nové viacprvkové zavesenie zadných kolies zvyšuje stabilitu pri brzdení a dovoľuje začať brzdiť výrazne neskôr a prechádzať zákruty vo vyššej rýchlosti.
 

Ryuichi Kijima, šéfkonštruktér podvozku novej Hondy Civic TypeR, vysvetľuje v čom je nový model na Nurburgringu lepší od predchádzajúceho: “Prejazd zákrutami v novom Civic TypeR je ešte rýchlejší, pretože vozidlo má teraz väčší rozchod, rázvor, širšie pneumatiky, nové viacprvkové zavesenie zadných kolies a optimalizovanú aerodynamiku, čo zvyšuje stabilitu.” Hovorí pán Kijima. “Napríklad vodič typicky vchádza do zákruty po Metzgesfeld v rýchlosti okolo 150 km/h. Vďaka novej stabilite TypeR je schopný ísť rýchlosťou o 10 km/h vyššou. Tak vďaka zvýšeniu rýchlosti v zákrutách sme schopní zajazdiť kolo ďaleko rýchlejšie.” 
 

Predprodukčné auto, ktoré dosiahlo rekordný čas, má technické špecifikácie úplne zhodné s finálnou produkčnou verziou. Bezpečnostný rám bol namontovaný tak, aby už ďalej nezvyšoval pevnosť karosérie a jeho hmotnosť bola vykompenzovaná demontážou zadných sedadiel a infotainmentového systému Honda Connect. Na aute použili pneumatiky homologizované pre bežné cesty, so zameraním na použitie aj na okruhu. Inými slovami bežne dostupné semislicky.