Automobilka sa rozhodla na úvod predaja do Európy priniesť HR-V iba s pohonom predných kolies. Nie je však vylúčené, že sa neskôr dočkáme aj pohonu oboch náprav. Zákazníci v USA totiž budú mať aj túto možnosť voľby. Štvorkolku však dostanú iba s prevodovkou CVT.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Kompaktné SUV je tentokrát postavené na rovnakej platforme ako Honda Jazz. Na starý kontinent príde, Honda HR-V s dvoma motormi. Pre mestskú premávku bude skôr určený benzínový agregát 1,5 i-VTEC. Kombinovať ho môžete so štandardnou 6-stpňovou manuálnou prevodovkou, alebo príplatkovou prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru CVT. No keďže v Európe automobilky predajú ďaleko viac dízlov ako hoci kde inde, nezabudla Honda ani na naftový motor. Má objem 1,6 litra a označenie i-DTEC. Táto pohonná jednotka však bude k dispozícii iba so 6-stupňovým manuálom. Čo je však ešte väčšia škoda, automobilka sa rozhodla na úvod predaja do Európy priniesť HR-V iba s pohonom predných kolies. Nie je však vylúčené, že sa neskôr dočkáme aj pohonu oboch náprav. Na autosalóne v Los Angeles totiž Japonci predstavili špecifikáciu pre USA, ktorá má pod kapotou 1,8 litrový 4-valec i-VTEC. Ten môže byť spojený, rovnako ako v Európe, so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo s prevodovkou CVT. Na rozdiel od nás budú však mať Američania aj možnosť voľby pohonu oboch náprav. Zvláštne ale je, že iba s prevodovkou CVT. Otázne je aj či v prípade Hondy a jej pohonu AWD pocítite rozdiel. Nedávny test švédskeho magazínu Teknikens Värld totiž ukázal, že sa Honda CR-V, na klzkom povrchu, správa ako predokolka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pomerne dynamická karoséria novej Hondy HR-V je dlhá 4 295 mm, široká 1 773 mm a vysoká 1 605 mm. Rázvor náprav nového SUV je 2 611 mm. Rozmermi a určením teda japonská novinka mieri medzi potenciálnych majiteľov Renaultu Captur, Peugeotu 2008, alebo Nissanu Juke. Mimochodom Nissan ako jediný ponúka aj pohon oboch náprav, avšak rovnako iba s prevodovkou CVT. Honda chce medzi konkurenciu obstáť aj variabilitou vnútorného priestoru, ktorej majú pomôcť aj zadné sedadlá s obchodným názvom Magic seat. HR-V okrem toho ponúkne napríklad cúvaciu kameru, elektronickú parkovaciu brzdu, alebo za príplatok 7" dotykový displej, či bezkľúčový prístup. Cenu základného modelu môžeme očakávať na úrovni konkurencie, čiže okolo 12 000 Eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov