Jason Bilott začal v spoločnosti Honda pracovať v roku 1994 ako inžinier pre konštrukciu podvozku. No získal vedomosti aj z oblasti vývoja palivových systémov. Lídrom projektu nového auta sa stal pri pick-upe Ridgeline (u nás málo známy, individuálne dovážaný model), kde zodpovedal za vývoj podvozku. Vrcholom úsilia skupiny pre podvozok tohto konkrétneho vozidla bola špecifikácia nezávislého zadného zavesenia. Jason potom 5 rokov riadil skupinu konštrukcie podvozkov a viedol konštrukciu a vývoj platformy pre ľahké úžitkové vozidlá, medzi ktoré patria typy Acura MDX, Pilot a nový Ridgeline. Keď sa projekt Ridgeline postupne ukončil a začal sa rozbiehať projekt NSX, mal šťastie a bol ustanovený na pozíciu vedúceho pre konštrukciu a vývoj nádherného coupe.

Hlavnou starosťou Jasona Bilotta pri novej Honde NSX bolo zabezpečiť, aby nestratili zmysel originálnej vývojovej štúdie, ktoré bolo tak pozitívne prijaté verejnosťou i odborníkmi. Zároveň štúdiu musel vyvážiť a usporiadať použité komponenty tak, aby dosahovali najlepšie výkonnostné charakteristiky. Množstvo času strávil tím upravovaním prechodu vzduchu cez vozidlo nielen kvôli chladeniu agregátu, ale aj vstupu vzduchu do kanálov vzduchových výmenníkov. Pri tom všetkom nesmeli zabudnúť zabezpečiť aerodynamický prítlak na prednej a zároveň aj na zadnej náprave. V novom modeli NSX boli prvýkrát na svete použité trojrozmerne tvarované a kalené rúrky, vďaka ktorým boli vytvorené mimoriadne tenké predné stĺpiky. Túto konkrétnu technológiu dostali od jedného tradičného dodávateľa značky. Pri pokuse dodržať originálny odkaz prvej generácie NSX, preslávenej vynikajúcim výhľadom dopredu, si konštruktéri uvedomili výhody tejto novej technológie. Pri snahe o dodržanie bezpečnostných noriem na ochranu pred deformáciou strechy si pri testoch potvrdili a overili, že tradičný predný stĺpik by bol veľmi hrubý.

„Prišli sme na to, že trojrozmerne tvarované a kalené rúrky by sa v NSX dali vhodne využiť. Mohli by sme teda ponúknuť niečo špeciálne, čo nemá v súčasnosti žiadna konkurencia.“ skonštatoval Bilott 

Medzi originálne hodnoty prvého modelu NSX patrilo aj to, že vozidlo bolo s vodičom v symbióze. Pri tejto generácii sa snažia poskytnúť rovnaký pocit. Z toho dôvodu interiér kokpitu skonštruovali tak, aby skutočne podporoval vodiča a umožnil mu úplne sa zamerať na riešenie aj zložitejších situácii. Ergonomicky povedané, nastavili veľmi nízky bedrový bod a úplne jednoduché prirodzené rozmiestnenie ovládacích prvkov. Pri riadení vozidla interér vôbec neodpútava pozornosť vodiča. Navrhli a vytvorili pohodlné sedadlo, ktoré znesie takmer akýkoľvek druh dynamických pohybov. Okrem toho chceli, aby sedadlo umožňovalo voľnosť pohybu hornej časti trupu pri interakcii s volantom. Stredová konzola a obloženie dverí je vyrobené z uhlíkových vlákien, ktoré sú očalúnené, aby sa minimalizovali odlesky a odrazy svetla.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pri navrhovaní dizajnu novej Hondy NSX boli ovplyvnení i ostatnými dizajnovými tímami. Pravdepodobne najväčší vplyv malo stretnutie a konzultácie s originálnym tímom NSX v japonskom Motegi. Pri tomto stretnutí sa nestretli len s pôvodnými inžiniermi prvej generácie, ale aj so zákazníkmi, ktorí si kúpili NSX. Nadšenie, ktoré cítili u zákazníkov, s ktorými sa rozprávali ich motivovalo k zachovaniu podstaty originálneho NSX v maximálne možnej miere. Stretnutia s originálnymi inžiniermi a pochopenie základov DNA a konceptov, ktoré chceli dosiahnuť, boli nesmierne inšpiratívne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Súčasný model NSX v rámci Hondy predstavuje špičkovú víziu pre nový športový zážitok (NewSports eXperience). Poskytujeme technológie, ktoré vodičovi umožňujú vnímať vozidlo, akoby s ním tvorilo jedno telo. Budúca vízia modelu NSX je udržanie rovnakého základného smerovania, v maximálnej miere podobného prvej NSX. Počas jeho životnosti plánujú ďalšie skúmanie a zlepšovanie toho, čo doteraz dosiahli. Dúfajú, že tretia generácia bude pokračovať v rovnakej línii, pričom využije ešte dokonalejšie technológie na zabezpečenie plynulej interakcie medzi automobilom a vodičom. 

Zdroj: Honda