Novú Hondu NSX vytvorili v duchu názvu „New Sports eXperience“, s cieľom priniesť „nový športový zážitok“ do segmentu superáut. Rovnako, ako sa to podarilo I. generácii pred vyše štvrťstoročím, ktorá naháňala po okruhoch výkonnejšie, ale pomalšie Ferrari. Navyše superšport s „nepriestrelnou japonskou spoľahlivosťou“ bol nevídaným zjavením. Dokáže hybridné NSX očariť aj dnes? Honda tvrdí, že áno a veľký podiel má na tom aerodynamika.

Prúdenie vzduchu cez prednú časť vozidla vedie optimalizovanými dráhami, ktoré sú kompromisom medzi maximálnym prítlakom, chladením a nízkym koeficientom odporu.

„V prípade dizajnu novej Hondy NSX v mnohých ohľadoch doslova platí, že forma sa prispôsobila funkcii. Preto bola práca aerodynamiky na tomto vozidle veľmi zaujímavá,“ hovorí Thomas Ramsey, vedúci inžinier projektu pre aerodynamiku a chladenie NSX.

 

„Aby sa podarilo naplniť ambiciózne výkonnostné ciele a zároveň vytvoriť moderný vonkajší dizajn a dramatický štýl, konštruktéri spoločnosti Honda museli od základu zmeniť konštrukciu exteriéru tohto moderného superauta,“ pokračuje Ramsey. „Táto nová stratégia tzv. dokonalej regulácie prúdenia vzduchu podporuje chladenie komponentov a aerodynamické vlastnosti a zároveň prispieva k ešte dynamickejšiemu štýlu.“

 

Aby Ramsey so svojím tímom dosiahli maximálny aerodynamický prítlak a efektívne chladenie, pokúsili sa naplno využiť prúdenie vzduchu okolo modelu NSX. Pomocou simulácií výpočtovej dynamiky tekutín (CFD) a testovania modelov v 40 % mierke v aerodynamickom tuneli sa vývojovému tímu podarilo optimalizovať zložité tvary karosérie. Povrchové plochy, mriežky a výfukové otvory tvarovali a rozmiestnili tak, aby zmenšovali aerodynamický odpor, vytvárali aerodynamický prítlak, maximalizovali chladenie a účinne odvádzali nežiaduce teplo. Výsledok následne overili v plnej mierke v aerodynamickom tuneli.

Rovnováhu aerodynamického prítlaku v pozdĺžnom smere vytvorenú vonkajším dizajnom NSX inžinieri starostlivo vyladili. V rámci výskumu zistili, že optimálna distribúcia aerodynamického prítlaku je taká, keď jeho hodnota vzadu je približne trikrát väčšia ako vpredu.

 

Zadný difúzor spolu so zadným spojlerom a drážkami zadných svetiel vytvárajú výrazný prítlak a účinne pohlcujú odpor vytváraný úplavom vznikajúcim za vozidlom. NSX tak dosahuje vysoký prítlak bez potreby aktívnej aerodynamickej karosérie alebo iných zariadení.

 

Prúdenie vzduchu cez prednú časť vozidla vedie optimalizovanými dráhami, ktoré sú kompromisom medzi maximálnym prítlakom, chladením a nízkym koeficientom odporu. Vzduch sa potom pri výstupe premyslene využíva na dosiahnutie vopred určenej dráhy prúdenia a nasáva sa do motora umiestneného vzadu uprostred.

 

Predné prieduchy umiestnili tak, aby znižovali turbulencie a aerodynamické straty v okolí predných kolies. Otvory na predných blatníkoch potom stabilizujú prúdenie vzduchu po bokoch vozidla. Tieto prieduchy spolu s nadnášaným dizajnom zadného stĺpika zabezpečujú prúdenie vzduchu do bočných nasávacích otvorov a vedú vzduch do motorového priestoru. Bočné nasávacie otvory taktiež usmerňujú prúd vzduchu ponad zadnú časť karosérie, čím zvyšujú aerodynamický prítlak.


Vonkajší dizajn NSX zabezpečuje aj tepelnú reguláciu pre hybridnú pohonnú jednotku. Hlavnými zdrojmi tepla je 3,5-litrový motor V6, deväťstupňová dvojspojková prevodovka (DCT), rozdeľovacia jednotka výkonu a tri elektromotory. Aby bolo zaistené účinné chladenie všetkých týchto prvkov, vzduch je vedený cez 10 rôznych výmenníkov tepla.

 

Zdroj: tlačová správa

 

HONDA CHCE S NSX TYPE R KONKUROVAŤ 911 GT3

HONDA CHCE S NSX TYPE R KONKUROVAŤ 911 GT3

Honda plánuje NSX Type R, ktorú by postavila proti Porsche 911 GT3.  Nick Robinson, líder vývoja Hondy NSX, hovorí, že ...

17. 03. 2016
JE TO OFICIÁLNE, HONDA NSX MÁ 581 K A BUDE PORIADNE DRAHÁ

JE TO OFICIÁLNE, HONDA NSX MÁ 581 K A BUDE ...

Konečne! Honda NSX prichádza s prvými oficiálnymi číslami a verím, že väčšinu nedočkavcov potešia. Aká teda je? ...

02. 11. 2015