Nie len fanúšikovia značky Honda, ale priaznivci áut v stánku japonskej značky iste ocenia tri slovenské premiéry. Najatraktívnejším autom stánku bude dlho očakávaná a médiami už snáď z každej strany prebratá najostrejšia verzia TypeR rodinného hatchbacku Civic. Ak vám správy o novej verzii legendárneho hothatchu náhodou ušli, pripomínam, že nový CTR je vďaka prepĺňaniu turbom najvýkonnejší Civic všetkých čias, ale aj najsilnejšia a najrýchlejšia predokolka značky. Tvorcom sa s časom 7:50,63 podarilo stanoviť nový časový rekord pre predokolky na najťažšom okruhu sveta - na severnej slučke Nurburgringu. Aj keď sa to podarilo trikom, pretože predprodukčná verzia mala odľahčený interiér, bola bez klimatizácie a audiosystému. Hmotnostne tieto prvky čiastočne dovážilo použitie bezpečnostného rámu, no ten aj zásadne zvýšil torznú tuhosť karosérie, ktorá pre okruhy (špeciálne s nerovným povrchom) zásadná. Preto Civic TypeR zatiaľ nemožno celkom oficiálne považovať za rekordéra, aj keď sa zdá, že na to má všetky predpoklady. Honda však sľúbila, že počas jari sa na trať vrátia už s plne sériovou verziou a vraj budú ešte rýchlejší.

Pod prednou kapotou je tradičný 2-litrový 4-valec pre Hondu netradične dopovaný turbom s medzichladičom stlačeného vzduchu, priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov i-VTEC. Motor točí až 7000 ot, dá max. výkon 225 kW (306 k) pri 6500 ot a poskytne až 400 Nm pri 2500 ot. Na predné kolesá ide výkon cez 6-stupňový manuál a samosvorný diferenciál. Šprint na stovku trvá len 5,7 s a maximálna rýchlosť je 270 km/h. Predné brzdy Brembo majú 350 mm, ktoré sú schované v až 19" diskoch s pneu rozmerov 235/35 R19. Lahôdkou tiež je systém adaptívneho nastavenia tuhosti tlmičov, drobným sklamaním zas použitie klasickej jednoduchej vlečenej zadnej nápravy prierezu H so skrutným stabilizátorom.

 

Honda oživila meno HR-V po dlhých rokoch a zdá sa, že malý crossover prichádza práve včas, keď pôvodná generácia dosluhuje a majitelia sa obzerajú po novom riešení.

Ďalšími dvoma novinkami bude po dlhokánskej dobe II. generácia mestského SUV, či teraz skôr crossoveru HR-V a autíčka pre mesto, ktoré stojí na rovnakom základe, typ Jazz. V Európe (aj na Slovensku) začnú HR-V predávať začiatkom leta. Na rozdiel od predošlej verzie, ktorá existovala ako 3 aj 5-dverový offroad hatchback bude novinka na teraz vybavená praktickejšími 5-dverami, vyššou svetlou výškou no len pohonom predných kolies. Na starý kontinent príde, Honda HR-V s dvoma motormi. Pre mestskú premávku bude skôr určený benzínový agregát 1,5 i-VTEC. Kombinovať ho môžete so štandardnou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo príplatkovou prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru CVT. Honda nezabudla ani na naftový motor. Má objem 1,6 litra a označenie i-DTEC k dispozícii iba so 6-stupňovým manuálom.

Pomerne dynamická karoséria novej Hondy HR-V je dlhá 4 295 mm, široká 1 773 mm a vysoká 1 605 mm. Rázvor náprav nového SUV je 2 611 mm. Rozmermi a určením teda japonská novinka mieri medzi potenciálnych majiteľov Renaultu Captur, Peugeotu 2008, alebo Nissanu Juke. Mimochodom Nissan ako jediný ponúka aj pohon oboch náprav, avšak rovnako iba s prevodovkou CVT. Honda chce medzi konkurenciu obstáť aj variabilitou vnútorného priestoru, ktorej majú pomôcť aj zadné sedadlá s obchodným názvom Magic seat. HR-V okrem toho ponúkne napríklad cúvaciu kameru, elektronickú parkovaciu brzdu, alebo za príplatok 7" dotykový displej, či bezkľúčový prístup.