Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pod prednou kapotou je tradičný 2-litrový 4-valec pre Hondu netradične dopovaný turbom s medzichladičom stlačeného vzduchu, priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov i-VTEC. Motor točí až 7000 ot, dá max. výkon 225 kW (306 k) pri 6500 ot a poskytne až 400 Nm pri 2500 ot. Na predné kolesá ide výkon cez 6-stupňový manuál a samosvorný diferenciál. Šprint na stovku trvá len 5,7 s a maximálna rýchlosť je 270 km/h. Predné brzdy Brembo majú 350 mm, ktoré sú schované v až 19" diskoch s pneu rozmerov 235/35 R19. Lahôdkou tiež je systém adaptívneho nastavenia tuhosti tlmičov, drobným sklamaním zas použitie klasickej jednoduchej vlečenej zadnej nápravy prierezu H so skrutným stabilizátorom.

Honda prinesie na autosalon BA 3 premiery

Honda oživila meno HR-V po dlhých rokoch a zdá sa, že malý crossover prichádza práve včas, keď pôvodná generácia dosluhuje a majitelia sa obzerajú po novom riešení.

Chýbať nebude ani HR-V

Ďalšími dvoma novinkami bude po dlhokánskej dobe II. generácia mestského SUV, či teraz skôr crossoveru HR-V a autíčka pre mesto, ktoré stojí na rovnakom základe, typ Jazz. V Európe (aj na Slovensku) začnú HR-V predávať začiatkom leta. Na rozdiel od predošlej verzie, ktorá existovala ako 3 aj 5-dverový offroad hatchback bude novinka na teraz vybavená praktickejšími 5-dverami, vyššou svetlou výškou no len pohonom predných kolies. Na starý kontinent príde, Honda HR-V s dvoma motormi. Pre mestskú premávku bude skôr určený benzínový agregát 1,5 i-VTEC. Kombinovať ho môžete so štandardnou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo príplatkovou prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru CVT. Honda nezabudla ani na naftový motor. Má objem 1,6 litra a označenie i-DTEC k dispozícii iba so 6-stupňovým manuálom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pomerne dynamická karoséria novej Hondy HR-V je dlhá 4 295 mm, široká 1 773 mm a vysoká 1 605 mm. Rázvor náprav nového SUV je 2 611 mm. Rozmermi a určením teda japonská novinka mieri medzi potenciálnych majiteľov Renaultu Captur, Peugeotu 2008, alebo Nissanu Juke. Mimochodom Nissan ako jediný ponúka aj pohon oboch náprav, avšak rovnako iba s prevodovkou CVT. Honda chce medzi konkurenciu obstáť aj variabilitou vnútorného priestoru, ktorej majú pomôcť aj zadné sedadlá s obchodným názvom Magic seat. HR-V okrem toho ponúkne napríklad cúvaciu kameru, elektronickú parkovaciu brzdu, alebo za príplatok 7" dotykový displej, či bezkľúčový prístup.