Litrový výkon radového 4-valca z S2000 patrí medzi najlepšie na svete (118 - 125 k/l). Škoda, že sa už takéto motory neprodukujú. Nedovolia to emisné limity.

Výroba tohto krásneho kusu techniky štartovala v apríli 1999. Názov je odvodený od zdvihového objemu motora – po zaokrúhlení. Posledný kus opustil brány továrne v júni 2009.


Motor umiestnený vpredu a pohon zadnej nápravy, k tomu ideálne rozloženie hmotnosti už vtedy sľubovali bohaté zážitky. A rovnako je tomu aj dnes. Ak hľadáte niečo mrštné a bez strechy a "Miata" sa vám zdá slabá, toto je to pravé orechové. 

Počas svojho života malá atmosférická beštia prešla iba jednou výraznou modernizáciou. 

AP1 – model pred modernizáciou


Srdcom nasrdenej Hondy bol motor F20C so 4 valcami, DOHC VTEC a objemom rovných 1997 cm3. Medzi motorom a samosvorným diferenciálom (LSD) Torsen bola 6-stupňová manuálna prevodovka. Tá na zadnú nápravu posielala výkon od 177 kW (237 k) do 184 kW (250 k), hodnota krútiaceho momentu sa pohybovala medzi 208 az 218 Nm.

Ak počas výroby niečo menili, šlo len o detaily. Napr. o pridanie digitálnych hodín do rádia, alebo vetrolamu za sedačky. Postupne rozširovali paletu farieb. V roku 2002 plastové sklo sklápateľnej strechy nahradili originálnym sklom s funkčným výhrevom. Prišli nové kožené doplnky interiéru. Po novom dali kožu aj na rýchlostnú páku, na niektoré časti palubnej dosky a stredový tunel.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

AP2 - model po modernizácii

Prišiel v modelovom roku 2004. Na náboje usadili nové disky s priemerom 17 palcov. Jemnými modifikáciami prešli aj tlmiče s pružinami a tým pádom aj hodnoty geometrie. Synchróny v prevodovke vymenili za karbónové namiesto mosadzných. Na pohľad S2000 zmenili iba decentne. Prišli nové nárazníky a nová grafika predných a zadných svetiel. Pre americký trh mali pripravenú špecialitku v podobe motora F22C1, ktorý mal upravený zdvih a jeho objem narástol na 2,2 litra. Vďaka týmto úpravám narástol krútiaci moment na 220 Nm pri 6500 ot. Dramatické zmeny výkonu sa však nekonali. Jemné zmeny sa dotkli prevodovky. Prvé kvalty skrátili a posledný predĺžili (iný zdroj uvádza, že 4 skrátili a 2 predĺžili).


Na autosalóne v New Yorku v roku 2007 predstavili verziu Club Racer. Mala ostrejší prevod riadenia, tuhšie tlmiče a širšie zadné pneumatiky.  


V závere produkcie si pripravili ešte jednu limitovanú verziu – Ultimate Edition, alebo GT 100 edition pre britský trh. Špecifické boli krásnou bielou farbou a červeným interiérom. 

Čo taká sranda stojí dnes? Cenovka štartuje za menej starané kusy na sume zhruba 10 000 € a šplhá sa pomaly na sumu 30-40 tisíc.  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov