Ford predáva stále viac svojich športových modelov. Okrem Mustangu, ktorý dobyl celý svet, je však enormný záujem aj o jeho hot hatche. A to aj napriek tomu, že sú pomerne nekompromisné, ako ukázali aj naše testy Fordu Focus ST, Fordu Focus ST TDCI, Fordu Focus RS, či Fordu Fiesta ST. Zaujímavosťou pritom je, že stúpajú nielen predajné čísla, ale aj vek kupujúcich.

Zatiaľ čo v roku 2010 bol priemerný vek zákazníka Fordu v segmente hot hatchov okolo 38 rokov, v roku 2016 je to už 42 rokov.

Značka dokázala predať za tri štvrte roka 2016 až 22 200 kusov modelov ST a RS. Iba Focus RS si pritom od jeho predstavenia objednalo až 9 100 zákazníkov. Čím si zástupcovia značky vysvetľujú tento úspech? Ľudia podľa nich hľadajú najlepšiu kombináciu jazdných zážitkov, výkonných motorov, dobrej výbavy, vhodnej veľkosti a praktickosti. Zaujímavosťou je, že rastie aj vek kupujúcich. Zatiaľ čo v roku 2010 bol priemerný vek zákazníka Fordu v segmente hot hatchov okolo 38 rokov, v roku 2016 je to už 42 rokov. Ešte zaujímavejšie je, že ostré autá nie sú iba doménou mužov. Počet žien, ktoré si kúpili jeden z rýchlych Fordov, totiž oproti roku 2010 stúpol o 8 %.

Ľudia dnes hľadajú praktickosť aj pri hot hatchoch

"Zákazníkov stále viac priťahujú produkty, ktoré ponúkajú všestrannosť, adaptabilitu a úžitkovosť. Toto možno platí ešte viac pre generáciu Y (alebo aj "Millennials", ľudia narodení od začiatku 80-tych rokov, do konca 90-tych prípadne začiatku 2000), ktorí, ako sa zdá, objavujú nové cesty a veľmi opatrne investujú do vecí, ktoré im môžu poslúžiť vo veľa rôznych situáciách, spôsoboch života a fázach života," vysvetľuje Sheryl Connellyová, manažérka pre budúce trendy. Z tohto pohľadu bolo veľmi dobrým ťahom priniesť praktickosť do segmentu. Veď napríklad Focus ST je na trhu v 5-dverovej a v kombi verzii. Focus RS tiež ponúkne 5-dverí a Fiesta ST na niektorých trhoch tiež. Stále síce existujú skalní fanúšikovia hot hatchov, ktorí si myslia, že nič, čo má viac ako 3-dverovú karosériu, by nemalo byť označované ako hot hatch. Ľudia, ktorí si tieto autá kupujú, sú však čoraz dospelejší, majú rodiny a potrebujú voziť deti. Preto viaceré automobilky pomaly prestávajú ponúkať 3-dverovú karosériu pre svoje hot hatche. Mladí vodiči, ktorí by ich chceli, si ich nemôžu dovoliť a keď už na ne majú, zväčša už potrebujú praktickejšiu 5-dverovú karosériu.

Zdroj: Ford

JAZDA: FORD FOCUS III RS

JAZDA: FORD FOCUS III RS

Focus RS bol vždy výnimočný, no III. generácia je extrémna. V tom najlepšom zmysle. Na TopSpeed.sk sme mu už venovali ...

17. 04. 2016
TEST: FORD FOCUS ST COMBI TDCI

TEST: FORD FOCUS ST COMBI TDCI

Ford je známy športovými verziami bežných áut už od 60-tych rokov. Duchovným predchodcom dnešných hot hatchov Fordu ...

04. 10. 2015
TEST: FORD FOCUS ST COMBI

TEST: FORD FOCUS ST COMBI

Ford Focus ST III. generácie už nie je žiadnou novinkou. Na trhu je od jari 2013. My sme podrobnejší videotest Ford Focus ST ...

05. 08. 2014
TEST FORD FOCUS ST III. GEN

TEST FORD FOCUS ST III. GEN

Už na začiatku tejto zápožicky som celkom presne vedel čo ma čaká. Teda, myslel som si, že viem. Ford Focus ST III. gen ...

02. 08. 2013
TEST FORD FIESTA ST MK7

TEST FORD FIESTA ST MK7

To ale trvalo! Ford nám s ďalšou generáciou Fiesty ST motal hlavy celé dva roky. A to ešte manažéri stihli zvažovať, ...

15. 09. 2013
FIESTA ST200 DOSTALA 200 KONÍ, NIŽŠÍ PODVOZOK A STRMŠIE RIADENIE

FIESTA ST200 DOSTALA 200 KONÍ, NIŽŠÍ ...

Ford síce nedávno sklamal fanúšikov svojich hot hatchov, keď šéf Ford Performance, Tyrone Johnson, zmietol zo stola ...

29. 02. 2016