Spotreba drahých kovov je príliš veľká

Pri príležitosti predstavenia nového hybridného pohonu 1.5 Hybrid Dynamic Force (benzínový trojvalec 1,5 + elektromotor) s celkovým výkonom 85 kW (115 k) sa šéftechnik Toyoty, Stefan Ramaekers, rozrozprával, prečo venuje automobilka viac úsilia vývoju hybridných systémov ako čistokrvným elektromobilom. Za všetkým vraj treba hľadať ekológiu. Problém elektrických áut je podľa Ramaekersa príliš vysoká spotreba drahých a nedostupných kovov potrebných na ich výrobu. Poukázal na ich neekologické spôsoby ťažby a fakt, že údajne prebieha v neľudských podmienkach ďaleko mimo dohľadu bezpečnostných technikov. A to je spoločenský problém. Čím viac drahých kovov spotrebovávame, tým viac trpia chudobné regióny, kde sú ich ložiská. To v konečnom dôsledku výrazne zvyšuje emisnú stopu „čistých“ elektrických áut.

Šesťdesiat namiesto jedného

Stefan Ramaekers tvrdí, že na výrobu jedného čistokrvného elektromobilu by spotrebovali toľko vzácnych kovov, ako na výrobu 60 kusov hybridnej Toyoty Yaris. A to je údajne príliš veľký rozdiel, ktorý nevyváži ani fakt, že elektromobil má o niečo lepšiu prevádzkovú efektivitu. V Toyote vraj všetko poriadne spočítali a ako najefektívnejší a najekologickejší pohon súčasnosti vychádza práve hybridný pohon. Jeho vývoju sa tak bude automobilka naplno venovať aj naďalej.