Na poli Plug-In hybridov je nový hráč. Chce zaujať dizajnom, technickými riešeniami a asistenčnými systémami. Predstavujem Hyundai IONIQ Plug-In Hybrid. Stojí na úplnej novej platforme, tým pádom konštruktéri mohli použiť viaceré riešenia, ktoré klasická konštrukcia áut komplikuje. Po verziách Electric a Hybrid je tento model najnovší prírastok do rodiny IONIQ. Je zároveň jediné auto na svete, ktoré existuje vo všetkých troch eko verziách.

Poteší oko diváka

Dizajn inovátorského typu IONIQ definuje súčasný trend a typické tvarové prvky Hyundai. A je to veľký zlom. Až doteraz, žiaľ, platilo, že hybridy oproti „klasickým“ autám vyzerali buď odpudivo, alebo príliš futuristicky. IONIQ to celé definuje nanovo a ukazuje, že aj konštrukčne absolútne nové auto, ktoré používa len nekonvenčné pohony, môže vyzerať dobre, sviežo a moderne. Minulý rok dokonca získal IONIQ renomovanú cenu Reddot Award za dizajn.

 

Pre zníženie hmotnosti a zvýšenie tuhosti karosérie použili materiály s ultravysokou pevnosťou a tiež hliník. Výrazným detailom je zadný spojler integrovaný do veka batožinového priestoru. Plní dizajnovú aj praktickú funkciu. Zvyšuje prítlak, znižuje turbulencie a odpor vzduchu. Hodnota koeficientu aerodynamického odporu vzduchu cx=0,24 radí IONIQ medzi špičku.

Interiér je tvarovo aj ergonomicky príjemným miestom nielen pre vodiča, ale aj posádku. Čo sa týka praktickej stránky, použitie Plug-In hybridu ju nijako neovplyvňuje. K dispozícii je priestranná kabína, rozmerné sedadlá a batožinový priestor s objemom 350 litrov. Tiež veľa praktických detailov.

IONIQ Plug-In Hybrid má šance byť lídrom vo svojej triede.

Dve samostatné srdcia pod jednou kapotou

Srdcom IONIQ-u Plug-In je benzínový motor 1,6 GDI radu Kappa. Pre zvýšenie účinnosti pracuje v Atkinsonovom cykle. Spolu s elektromotorom s max. výkonom 44,5 kW (60 k) ponúka kombinovaný výkon 104 kW (141 k). Motory však dokážu pracovať samostatne, pričom prechody medzi jednotlivými zmenami pohonu sú veľmi plynulé. Zrýchlenie z 0-100 km/h trvá 10,6 s a maximálna rýchlosť je postačujúcich takmer 180 km/h.

Len na elektrinu dokáže IONIQ prejsť 63 km. Viem si predstaviť, že v meste jazdím do práce celý týždeň len na lítiovo-iónové polymérovej batérie. Bez hluku a priamych emisií. Majú kapacitu 8,9 kWh. Ich dobitie doma trvá 135 minút, teda 2 hodiny a 15 minút pomocou dodávaného originálneho kábla.

Na diaľnici sa nestratí

IONIQ Plug-In podľa výrobcu dokáže upaľovať len na elektrický pohon diaľničných 130 km/h. Neoficiálne podľa rýchlomera dokonca 145 km/h, takže ani v tomto zelenom režime na krátke vzdialenosti iste nebudete brzdou premávky. Kombinovaný dojazd na palivo a elektrinu je viac ako 1100 km. Na dlhé pracovné cesty, dovolenku do Chorvátska alebo Talianska, sa dostanete na jedno dotankovanie a nabitie. Skvelé, čo poviete? Osobne ma zaujalo použitie 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DCT. To je pri hybridoch nezvyčajné. Ak máte chuť si trochu zajazdiť, okrem efektivity a nízkej spotreby sú šance aj  na športové vyžitie za volantom.

Nový level v asistenčných systémoch

Samostatnou kapitolou sú asistenčné systémy - v dnešnej dobe už „povinná výbava“ áut. Hyundai zašiel ešte trochu ďalej. Ponúka systém ECO-DAS (ECO Driving Assist System) a jednou z funkcií je Coasting Guide. Po zadaní cieľa v navigácií automaticky vypočíta, kde sa očakáva brzdenie a spomalenie a tým pádom šetrí drahocennú energiu. Infotainment zahŕňa novú navigačnú platformu, farebný dotykový displej s uhlopriečkou 20,3 cm a IONIQ vám k tomu bezdrôtovo nabije mobil.

Adekvátna cena a bohatá záruka

Cena je adekvátna použitým technológiám a kvalite. IONIQ Plug-In začína na sume 31 990 eur. No s bohatou základnou výbavou. Nie je to ako v prípade nemeckých konkurentov, ktorí pri základnej cene toho veľa neponúknu. Záruka je nadštandardná – 5 rokov bez obmedzenia kilometrov. Záruka na batériu je 8 rokov, alebo 200 000 km. Tiež veľmi slušné hodnoty.

Osobne ma IONIQ Plug-In Hybrid veľmi zaujal. Je inovatívny, technicky vyspelý, praktický a veľmi dobre vyzerá. Bude to nový líder medzi Plug-In hybridmi? Predpoklady na to určite má.

 

Zdroj: hyundai.sk 

 

Tento článok vznikol v spolupráci s Hyundai Slovensko.