„Smart Stream“ - silné slová, alebo technológia predlžujúca život spaľovacím motorom? Po vzore Mazdy a SkyActiv technológie prichádzajú so svojou filozofiou aj Kórejci. Hyundai Smart Stream pohony majú priniesť zvýšenú účinnosť a výkonnosť. Na „motorárskej“ konferencii v Kórei vystavili štyri motory a dve prevodovky z nového radu. Zameriavajú sa aj na sprísňujúce emisné limity.

 

 

Je sympatické, že Hyundai neverí iba elektromobilom a palivovým článkom, ale rozvíja aj spaľovací proces. Aj to nám naznačuje, že klasické motory s nami ešte nejakú dobu pobudnú. Automobilka im verí minimálne do roku 2025. Bok po boku s hybridmi a elektromobilmi. 

Variabilný ventilový rozvod CVVD je prvou lastovičkou

Do najnovších motorov implementovali systém variabilného ventilového rozvodu CVVD (Continuosly Variable Valve Duration). Prepĺňaný benzínový motor Smart Stream G 1,6 l má vďaka nemu oveľa širší rozsah ovládania ventilov. 

Zvýšená účinnosť je univerzálnym kľúčom

Myslím, že nie som sám, kto zdieľa sympatie s automobilkami rozvíjajúcimi spaľovací proces bližšie k dokonalosti. K značkám po novom patrí aj Hyundai. Prvé motory “Smart Stream” budú štvorvalce s objemom 1,6 l, a to v benzínovom aj dieselovom prevedení. A čo je na nich „zázračné“? Módne odľahčia vnútorné komponenty motorov pre nižšie trenie, ľahšie súčasti, a tým pádom nižšiu spotrebu a emisie. Optimalizáciou spaľovania zmesi sa Hyundai snaží dosiahnuť 50 % termodynamickú účinnosť motorov. Nie však hneď pri prvých spomínaných lastovičkách. Ako presne ju chcú konštruktéri dosiahnuť, nezverejnili. Tu som trocha skeptický. 50 % účinnosť iba variabilné časovanie a zdvih neprinesú a ak chce Hyundai svoj záväzok splniť, bude musieť vymyslieť a aplikovať aj iné technológie, aby sľuby nevyzneli iba ako prázdne frázy. 

Motor 1,6 T-GDi "Smart Stream".

Technológiu Smart Stream nasadia do všetkých typových radov značky. Hyundai i30 nebude výnimkou.

Navyše, Smart Stream prichádza v čase, kedy Mazda predstavila svetu „hotovú“ technológiu SkyActiv-X (benzínový motor so vznetovým princípom spaľovania), Infiniti má motor s variabilným kompresným pomerom VC-T a Toyota si podobné riešenie patentovala.

Prevodovky podporia motory

Nesmiem zabudnúť ani na nové prevodovky, ktoré dopĺňajú tandem s motormi. Prvou je 8-stupňová dvojspojková skriňa so spojkami v olejovom kúpeli. Oproti klasickému automatu s hydromeničom má vyššiu účinnosť. To je už ale verejne známe dlhšiu dobu. 

Spaľovacie motory po boku elektromobilov a palivových článkov

Do roku 2022 plánuje značka predstaviť spolu 10 nových benzíniakov, 6 dieselov a 6 prevodoviek. Naložili si na plecia úctyhodne. Vývoj zamerajú aj na plug-in hybridy a autá poháňané palivovými článkami. Elektromobilitu zastupuje Hyundai IONIQ Plug-In Hybrid a Electric.

Hyundai FE Fuel Cell koncept. Najnovší počin značky poháňaný palivovými článkami.

Zdroj: Hyundai, Motorward

BATÉRIE EMBATT ZVÝŠIA DOJAZD ELEKTROMOBILOV NA 1000 KM!

BATÉRIE EMBATT ZVÝŠIA DOJAZD ...

Snažia sa nám nahovoriť, že elektromobily sú mobilitou budúcnosti. Či už veríme alebo nie, objektívne majú výhody. Na ...

30. 10. 2017
POZNÁTE BUDACKOV CYKLUS MOTORA? VW HO NASADIL DO 2,0 TSI

POZNÁTE BUDACKOV CYKLUS MOTORA? VW HO ...

Konštruktéri VW vyvinuli nový pracovný cyklus motora. Pomenovali ho „Budackov cyklus“, alebo B-cyklus po vynálezcovi ...

19. 10. 2017
VARIABILNÝ KOMPRESNÝ POMER PATENTOVALA UŽ AJ TOYOTA

VARIABILNÝ KOMPRESNÝ POMER PATENTOVALA UŽ ...

Toyota pracuje na motore s variabilným kompresným pomerom! Svätý grál vývoja spaľovacích motorov má spojiť výhody ...

04. 10. 2017
AKO FUNGUJE SPCCI MOTOR MAZDA SKYACTIV-X?

AKO FUNGUJE SPCCI MOTOR MAZDA SKYACTIV-X?

Mazda je malá automobilka, avšak na poli vývoja nových technológii je to veľký hráč. Už odjakživa ide tak trochu proti ...

20. 08. 2017