Aj s manuálom

Najpodstatnejšou zmenou má byť, podobne ako v prípade Pola GTI, možnosť výberu manuálnej prevodovky. Momentálne totiž automobilka ponúka Ibizu Cupra iba so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Tá síce ponúka vodičovi aj možnosť manuálneho radenia pádlami pod volantom, no ako zrejme aj vedenie koncernu postrehlo na predajoch, manuál je manuál. Prevodovka DSG však zostane v ponuke aj naďalej. Ako alternatíva k nej pribudne 6-stupňová manuálna prevodovka. Otázkou zatiaľ je, či zostane spojená s prepĺňaným 4 valcom 1,4 TSI. V súčasnej Ibize Cupra ponúka 132 kW (180 k) a 250 Nm. Preniesť tento výkon na cestu pomáha aj elektronická uzávierka diferenciálu XDS. Ibize s prevodovkou DSG a hmotnosťou 1 259 kg to stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 s. Polo GTI však na jeseň minulého roka dostalo pod kapotu väčší motor 1,8 TSI s výkonom 141 kW (192 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Je teda celkom možné, že ho bude nasledovať aj jeho koncernový súrodenec.

Modernizovaná Ibiza Cupra dostane 6-stupňový manuál. Dostane však aj väčší motor, podobne ako Polo GTI?

Seat ešte tento rok predstaví modernizovanú Ibizu Cupra. Hlavnou novinkou bude manuálna 6-stupňová prevodovka, ako alternatíva k DSG.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Seat by tiež rád rozšíril ponuku modelov Cupra o dieselové verzie. To by sa však týkalo najmä väčších typov, čo v tomto prípade znamená najmä Leon. Šéf Seatu, Jürgen Stackmann, k tejto téme, na nedávnom autosalóne v Barcelone, povedal: "Myšlienka výkonnej dieselovej Cupry nie je zlá. Otázka je, ako to dosiahnuť a urobiť to stále dostupné, pretože dostať sa výkonovo na úroveň Cupra môže byť celkom drahé. Rozhodnutie musí byť urobené na základe dostupnosti výkonného motora. Ak ho dostaneme, potom áno, mali by sme sa baviť o modeli Cupra diesel." Stackmann mal pritom na mysli 240 koňový motor TDI Bi-turbo, ktorý VW montuje do nového Passatu B8. Dvojliter BiTDI v ňom ponúka 176 kW (240 k) a 500 Nm, čo by mohlo Leonu so štítkom Cupra stačiť.

Seat tiež zvažuje Cupra verziu z chystaného SUV, ktoré automobilka predstaví budúcu jar. "Cupra SUV nie je nemožné. Je logickejšie mať model FR, ako mix výkonu a komfortu, ale v Európe je miesto na trhu aj pre viac ako FR. Nie je to teda nemysliteľné. Viem si predstaviť, že v budúcnosti bude možno dôležitejší ako malé športové autá." povedal Stackmann.

Šéf Seatu podmieňuje dieselové verzie modelov Cupra dostatočne výkonným motorom. Zálusk má na 2,0 BiTDI s výkonom 240 koní a 500 Nm.

Šéf Seatu by pod kapotou Leonu Cupra TDI rád videl 240 koňové bi-turbo TDI z nového Passatu. Záleží len na tom či bude VW súhlasiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zdroj: autocar