Radové 6-valce patrili k Jaguaru od nepamäti. Taký XK6 s šiestimi valcami za sebou začali používať už v roku 1949 a rôznych verziách pokračovali až do roku 1992. Objem motorov bol od 2,4 l až k 4,2 l, pričom zachovávali základnú architektúru motora. Dnes keď Jaguar potrebuje 6-valec, tak  siahne po V6 ako všetci ostatní. To sa ale v blízkej budúcnosti môže zmeniť.

Paul Witworth, hlavný inžinier Jaguaru zodpovedný za nové motory hovorí, že radový 6-valec je efektívnejší, ľahší a lacnejší ako V6. Preto by nový 6-valec Jaguaru mohol mať radovú konfiguráciu.

Paul Witworth, hlavný inžinier Jaguaru zodpovedný za nový generáciu modulárnych motorov Ingenium hovorí: „Nepoviem vám, či to bude V6 alebo R6 (radový 6-valec). Ale čo poviem je, že R6 má menej pohyblivých častí a keď príde na spotrebu a emisie, tak čím menej pohyblivých častí máte, tým lepšie.“ Potom ešte dodal: „Namontovať do auta radový 6-valec predstavuje výzvu – je to ťažšie ak to má byť dobré. Ale motor bude efektívnejší. Bude ľahší a lacnejší.“

Jaguar sa problematikou zaoberá. Ak sa pozrieme na výhodu nižších nákladov, potom to znie celkom vierohodne, aj keď Jaguar XE používa V6.  Radový 6-valec môžeme očakávať v roku 2016, spolu s novým Jaguarom XF.

Hybridný motor tiež pripadá do úvahy. Witworth to komentoval: „V Jaguar Land Rover sa zaoberáme všetkými možnosťami hybridného pohonu. Ingenium ich bude používať – boli by sme šialení, keby sme vytvorili novú generáciu motorov bez hybridu.“

Zdroj: carscoops.com