„V polovici minuloročnej sezóny som začal uvažovať nad zmenou techniky. Nebolo to ale z dôvodu, že by mi BMW Z4 GT3 nesadlo, alebo že by bolo poruchové. Práve naopak, bolo to auto, s ktorým som sa ihneď zžil a absolvovali sme spoločne perfektnú sezónu v ktorej som dojazdil na druhom mieste v skupine GT, ale aj triede GT3 a zároveň aj na štvrtom mieste v kategórii I. v rámci seriálu FIA European Hill Climb Championship. Auto však malo jednu jedinú chybičku a tou bol motor uložený vpredu a zadný náhon. Vďaka tomu som na štarte vždy strácal nejaké stotinky, či desatinky sekúnd, v prípade mokrých pretekov to však bola aj sekunda,“ vysvetľoval výmenu techniky Ján Miloň.

Po množstve rôznych možností, dlhom a veľmi uvážlivom rozhodovaní nakoniec padla voľba na kúpu vozidla McLaren 650S GT3. „Je pravda, že som sa rozhodoval medzi množstvom ponúk ktoré som mal. Voľba nakoniec padla na McLaren. Nebola to síce najlacnejšia ponuka, no o kvalitách tohto auta som vnútorne presvedčený a navyše sa mi podarilo nakontaktovať na ľudí z fabriky, ktorí nám sľúbili pomoc pri vývoji auta na preteky do vrchu,“ pokračoval opäť Ján Miloň.

Jaro Dubóczi - druhé miesto v triede E1+2000/2WD v rámci slovenských majstrovstiev

Po dovezení McLarenu 650S GT3 do tímových dielní, prišiel rad na kompletné rozobratie vozidla, jeho opätovnému zloženiu, ale aj na nový polep Jantar Teamu a na prvý, aj keď iba veľmi krátky test na letisku. Následne sa celý Jantar Team zbalil a čakala ho cesta na prvé podujatie zaradené do seriálu FIA EHCC 2018. To odštartovalo vo Francúzsku pretekmi St Jean Du Gard – Col St Pierre. Až tu urobil Ján Miloň vlastne prvé kilometre s novým autom, pričom vybojoval tretie miesto v skupine GT a triede GT3.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

„Minulý rok som povedal, že do Francúzska na preteky už nikdy v živote nepôjdem, ale opäť som sa nechal prehovoriť, čo bola veľká chyba. Aj keď tohtoročné preteky boli na úplne inom mieste, s iným organizátorom, musím konštatovať, že prístup k nefrancúzskym jazdcom nebol celkom dobrý, hlavne čo sa týka rozpravy, kde tak ako v minulom roku komunikoval organizátor iba vo francúzskom jazyku. Pritom vo FIA je jasne dané, že by mal organizátor komunikovať aj v anglickom jazyku, čo sa tu však nedialo. I keď trať bola veľmi pekná, bola nesmierne náročná, ťažká, boli tu naozaj ťažké zákruty bez zvodidiel, neskutočne náročná na zapamätanie a hlavne bola veľmi šmykľavá. Samotné preteky som bral vyslovene ako tréning, keďže som predtým McLaren skúšal iba na letisku a kopec je predsa len niečo úplne iné. Som rád, že to dopadlo dobre a nakoniec som bral aj prvé body do seriálu FIA EHCC 2018,“ opísal Ján Miloň úvodné podujatie v sezóne.

Rovno z Francúzska sa Jantar team presťahoval k našim juhozápadným susedom, do Rakúska. Tu sa totiž na podujatí 47. Internationales Rechbergrennen "Hill Climb Grand Prix of Austria" 2018 už víkend po úvodnom podujatí konalo druhé kolo seriálu FIA EHCC, ale aj Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Na tomto, pres slovenských jazdcov už dobre známom kopci sa k Jantar Teamu pripojil aj druhý jazdec, Jaro Dubóczi a Seat Leon Supercopa. Výsledkom bolo víťazstvo Jána Miloňa v skupine GT a kategórii I. v rámci slovenského šampionátu, ale aj druhé miesto v skupine GT a triede GT3 a rovnako druhé miesto v rámci absolútneho poradia kategórie I. vo FIA EHCC. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

„Druhé miesto je výborné. Zvlášť po tom čo nám včera sme riešili technický problém, ktorý vyvrcholil výmenou spojky na McLarene. Tá trvala do pol noci a ja by som chcel mechanikom aj touto cestou poďakovať za výbornú prácu. Dnes, super, auto funguje a z toho som chytil už väčšiu istotu aj ja. Z jazdy na jazdu skúšam čo si môžem dovoliť, ale cítim, že o bude stále lepšie. Teraz je to už iba vo mne,“ povedal Ján Miloň po druhej súťažnej jazde. V prípade Jara Dubócziho to bolo druhé miesto v triede E1+2000/2WD v rámci slovenských majstrovstiev.

„V tréningu sme mali menšie technické problémy s prevodovkou a keďže sa ich tu na mieste nepodarilo odstrániť, absolvovali sme s nimi aj preteky. Čakal som, že budeme trochu rýchlejší, ale napriek tomu som s výsledkom spokojný. Rád by som sa poďakoval Jantar Teamu a jeho partnerom, že opäť mám možnosť reprezentovať tento tím,“ ukončil rozprávanie Jaro Dubóczi. Na jazdcov Jantar Teamu teraz čakajú v mesiaci máj ďalšie preteky, pričom Ján Miloň sa predstaví divákom v Portugalsku a Španielsku a Jaro Dubóczi v Poľsku a Košiciach.

Miro Majláth