Automobilky dnes chrlia na trh ťažké a neforemné autá, je jedno či ide o štandardný alebo športový model. Taká Honda Civic Type-R môže byť akokoľvek dobré auto, ale stále vyzerá ako mokrý sen japonského teenagera. Nissan GT-R s hmotnosťou takmer 1800 kg je skôr zápasník sumo ako atlét a to doslova, pretože je takmer dvakrát väčší ako všetko naokolo. Aj "malé" BMW M2 je skôr vypasené prasiatko, než štíhla gazela. Bez vodiča má 1595 kg!

Viete, čo chýba dnešným športiakom? Nízka hmotnosť, či elegantný dizajn ako tomu bolo v 60-tych rokoch a presne to ponúka Jannarelly Desing-1.

Čo si teda vybrať, ak nechceme tučnú sviňu, ale ľahké a zábavné auto? Páčilo by sa vám niečo s hmotnosťou najlepšie pod tonu, dostatkom výkonu a ľúbivým dizajnom? Veľa toho nie je, situáciu zachraňuje Lotus Elise, či Exige, Alfa Romeo 4C a možno Mazda MX-5, aj keď tá veľa koní nepobrala. Lenže aj pri týchto autách sa elegancia, ktorou pôsobia športiaky zo 60-tych rokov, akosi vytratila.  A čo tak dizajn, ktorý odkazuje práve na 60-te roky, vyše 300 k z V6-ky a moderné technológie dnešného sveta? Niečo také predsa len existuje, volá sa to Jannarelly Design-1.

Design-1 odkazuje na nádherné línie športiakov z 60-tych rokov

Ešte v roku 2015 spojili sily dizajnér W Motors Supercars, Anthony Jannarelly a Frederic Juilot, ktorý vlastní spoločnosť Equation Composite zaoberajúcu sa výrobou karbónových dielov. Ich spoločným cieľom bolo vytvoriť auto s eleganciou slávnych športiakov 60-tych rokov, zrýchlením na stovku za 4 s a čo najnižšou hmotnosťou. Podarilo sa, zrodil sa dvojmiestny roadster Jannarelly Design-1.

Ľahké a zábavné

Šasi postavili ako rúrkový rám s hliníkovými štrukturálnymi panelmi, ako ochranu hlavy použili nerezové oblúky. Karosériu vytvorili z laminátu a karbónu, pridali aj niekoľko ultraľahkých karbónových dielov ako napríklad spliter, prahy, alebo predné svetlá. Zaujímavé sú 16-palcové disky, ktoré navrhli ako trojdielne s CNC opracovaným stredom. Disky obuli do semislikov Toyo Proxes R888.

Jannarelly Design-1, to je V6 s vyše 300 k, iba 710 kg a zrýchlenie na stovku za rovné 4 s. Neznie to ako ideálne auto na zábavu?

Jannarelly Design-1 je samozrejme zadokolka, o prísun výkonu sa stará 3,5 l atmosférický V6, ktorý umiestnili pred zadnú nápravu. Autu dodá 304 k a 371 Nm, čo dnes nie sú nejako ohromujúce čísla. Ale keď sa pozrieme na šialene nízku hmotnosť len 710 kg, tak kone naberajú hneď iný rozmer. Roadster zrýchli na stovku za rovné 4 sekundy a topspeed prekročí 220 km/h. Aby toto malé monštrum aj zastavilo, brzdia ho vpredu vetrané 4 piestikové brzdy a vzadu dvojpiestikové brzdy.

Sparťanský interiér

Interiér je sparťanský, presne ako v športiakoch 60-tych rokov. Nájdete tu len rýchlomer, otáčkomer, ukazovateľ stavu paliva, teplotu vody, tlak oleja, voltmeter, odometer, vzdialenosť jazdy, základné kontrolky a nič viac. Žiadny infotainment ani nič podobné v aute nehľadajte. Najlepšie na Jannarelly Design-1 je, že každé auto vyrábajú ručne a zákazník si auto môže prispôsobiť a pritom to nie je ani prehnane drahé. Za zábavný roadster chcú 75 000 eur.

Jannarelly Design-1

Vonkajšie rozmery: d = 3860 mm, š = 1840 mm, v = 1080 mm
Druh pohonu: Zadný, motor v strede
Zdvihový objem: 3498 ccm
Počet valcov / ventilov: V6 / 24V DOHC
Maximálny výkon: 304 k
Maximálny krútiaci moment: 371 Nm
Maximálna rýchlosť: 220+ km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 4 s
Prevodovka: 6-stupňová manuálna, samosvorný diferenciál
Hmotnosť: 710 kg
Brzdy: Vetrané kotúče 4-piestikové strmene vpredu, 2-piestikové strmene vzadu
Podvozok: Dvojité A ramená vpredu i vzadu
Pneumatiky: Toyo Proxes R888 225/50 R16 vpredu, 245/45 R16 vzadu
Rozchod (p/z), rázvor: 1584 mm / 1600 mm, 2425 mm
Objem nádrže: 70 l
Cena ( Euro ): 75 000 €