BMW s príchodom 8mičky prinieslo nové príplatkové prvky, ako karbónovú strechu (doposiaľ k dispozícii len pre vybrané modely BMW M). Zaujímavosťou sériovej výbavy však bola hlavne 2,5-zónová klimatizácia. Teda najmä jej označenie. Čo to znamená a ako funguje?

Automobilky objavujú "Ameriku", keď dávno vymyslené veci volajú novými názvami. Toto je skvelý príklad ako šikovne na klienta.

V diskusii pod článkom jeden užívateľ doplnil, že ide o možnosť upravenia teploty ventilácie predných sedadiel. To by dávalo logiku. Kým však BMW 2,5-zónovú klimatizáciu ponúka v sérii pre 8mičku, odvetrávanie predných sedadiel je za príplatok. To teda spolu neladí.

Aktuálne sa ku mne dostala informácia, ktorá vo Veľkej Británii popisuje 2,5-zónovú klimatizáciu ako možnosť zvoliť osobitne teplotu pre ľavú a pravú prednú časť vozidla, a k tomu upraviť teplotu ventilácie vzadu. Prečo to však nie je potom 3-zónová? Jednoducho si vzadu nastavíte len možnosť teplo/chlad. Ak teda vpredu nastavia pasažieri klimatizáciu na minimum a vám je zima, pretočíte koliesko na červenú časť (alebo naťukáte na digitálnom displeji, čokoľvek, čo je dnes v móde) a pustíte na seba teplejší vzduch. Bez možnosti regulácie, na akú teplotu by ste to chceli, len jednoducho bude teplejší. Preto to nie je nazvané 3-zónová klimatizácia.

Prečo však prichádzajú s takýmto označením až dnes, keď rovnaké riešenie používa BMW už od dôb generácie E38 a E39, teda od polovice 90-tych rokov? Majú problém zaujať s bohatou sériovou výbavou, že musia vymýšľať takýto klam na zákazníkov? Ak si totiž niekto myslí, že vpredu si v lete pasažier nastaví 26 stupňov a vzadu potočením kolieska na modrú časť ten zadný pustí na seba ľadový vzduch s teplotou 20 stupňov, je na omyle. Dozadu totiž ide len taký chladný vzduch, ako je minimálne nastavený vpredu, prípadne čerstvý zvonku. Čo si o podobnom novom označovaní už vymyslených prvkov v autách myslíte vy?

Vo videu je znázornená funkcia predných otočných ovládačov cold/hot, avšak princíp je podobný.

Zdroj foto: BMW, images.prussianmotors.com

S takouto mriežkou ventilácie pre zadných pasažierov ste sa mohli stretnúť u BMW už od modelov E38 a E39. Prečo však prišli s označením 2,5-zónová klimatizácia až dnes?