Už nejaký čas sa špekulovalo o tom, že N-ká dostanú aj automat. Špekulácie sa nakoniec potvrdili a Veloster je prvým N-kom, ktoré dostalo úplne novú 8-stupňovú automatickú prevodovku DCT. Nemusí to však ostať len pri ňom. Očakáva sa, že automat DCT dostanú modely aj na európskom trhu, počínajúc i30 N. S faceliftom klasickej i30-tky tak môžeme čakať aj nové N-ko, kde by ste si za príplatok mohli navoliť už aj automat. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

20-sekundový nárast krútiaceho momentu o 7 %

U nového Velosteru N sa zvýšil aj maximálny krútiaci moment z 353 Nm na 377 Nm, pričom si ponechal rovnaký 2,0-litrový preplňovaný motor ako má i30 N. Výkon vo verzii Performance zostal takisto nezmenený a činí 275 koní. Podľa slov Hyundaiu pochádza vyšší krútiaci moment z technológie N Grin Shift (NGS), ktorá na 20 sekúnd umožňuje zvýšenie krútiaceho momentu o 7 %. Aktivujete ju obyčajným stlačením tlačidla s nápisom NGS. Nová prevodovka DCT má aj ďalšie dva módy, N Power Shift (NPS) a N Track Sense Shift (NTS). Obidva pritom kontrolujú radenie rýchlostí v závislosti od situácie. 

Nechýba ani Launch Control, takzvaný Overboost a v prípade klesania dokonca Veloster sám brzdí motorom, aby sa neprehriali brzdy. Ak je vodič na pretekárskej dráhe, auto zase využíva celé spektrum otáčok, aby poskytlo čo najväčší výkon. Zákazníci si dokonca môžu za príplatok navoliť o 2 kg ľahšie športové škrupinové sedačky. Tie sú pokryté Alcantarou a majú aj svietiace logo N. Ak by boli tieto sedačky na výber aj u i30 N, išli by na dračku. Tie súčasné sú totiž jednou zo slabých stránok N-ka. 

S očakávaným príchodom nového i30 N sa tak po vzore Velosteru pravdepodobne môžeme tešiť nielen na novú prevodovku DCT, ale možno aj na nové športové sedačky, ktoré vyzerajú parádne a v zákrutách by podržali posádku oveľa lepšie. 

Zdroj: hyundai.com