Koncern FCA konečne našiel toľko žiadaného strategického partnera. Dnešný globálny svet a silnejúca konkurencia si žiada strategické spojenia, bez ktorých má dnes len máloktorá automobilka šancu na prežitie. Nejde len o využívanie spoločných predajných, či výrobných kapacít a navýšenia počtov predávaných „koncernových“ vozidiel. Dnes je dôležité najmä spájanie vývojových kapacít, ktoré sú s príchodom nových technológií a elektrifikácie veľmi nákladnou záležitosťou. Či sa v budúcnosti dočkáme spoločnej techniky pre autá obidvoch skupín, nikto nepotvrdil, je to však viac než pravdepodobné.

S Renaultom to nevyšlo

Americko-taliansky koncern FCA už v minulosti jednal o partnerstve s koncernom General Motors. Keď to nevyšlo, pozornosť obrátil k mediálne sledovanému spojeniu so spoločnosťou Renault-Nissan. Do tohto spojenia však začala zasahovať francúzska vláda a Fiat vycúval. Teraz je však špekuláciám koniec, koncerny FCA a PSA vytvorili rodinu s celkovou produkciou 8,7 mil. áut ročne. Hneď sa tak zaradili na celkové 4. miesto v predajoch (po Toyote, VW Group a Renault-Nissan).

Francúzsky šéf

Obidva koncerny budú mať v novom „manželstve“ rovnaký podiel a zlúčením obidvoch koncernov vznikne spoločnosť s trhovou hodnotou 50 mld. USD. Pod jej krídla budú patriť značky Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth, Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Mopar, Comau, Teksid, Srt, Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall a vo výrobnom portfóliu nebude chýbať prakticky nič. Od malých áut, cez limuzíny, vyššie segmenty, SUV, off-roady, nákladné autá ani autobusy.