Automobilke Jeep sa darí ako nikdy predtým. Úspech značky zdvihol predstaviteľom koncernu sebavedomie, s ktorým prichádzajú veľkolepé plány. Jeep chce konkurovať  Range Roveru. Ambíciu konkurovať britskej legende oznámil samotný šéf koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Sergio Marchionne. Podľa Marchionneho je práve Jeep tou správnou značkou, ktorá môže konkurovať Range Roveru.

Novinka v ponuke Jeepu by mala začínať na sume 90 000 €. Automobilka si chce vysokú cenu obhájiť luxusom a reputáciou.

„Keď na ulici vidím Range Rover, začne mi vrieť krv, pretože my by sme mali byť výrobcom, ktorý bude taký produkt ponúkať,“ hovorí Marchionne. Z vyhlásenia môžeme usudzovať, že šéf FCA si v budúcnosti predstavuje postavenie Jeepu medzi prémiovými značkami. Aktuálne najdrahší model Grand Cherokee má k prémiovej triede ďaleko. Cena modelu začína už na 49 300 €. Novinka v ponuke Jeepu by mala začínať na sume 90 000 €. Teda podobnej sume ako Range Rover. Na luxusnom aute s logom Jeepu už údajne pracujú. Spustenie predaja však očakávajte koncom dekády. Ešte predtým, v roku 2018 sa má objaviť model Grand Wagoneer. Ten však nebude mieriť na Range Rover a v ponuke značky bude pod vrcholovým modelom.

Podoba a aj dátum príchodu rivala Range Roveru sú zatiaľ nedohľadne. 

Veľký Jeep to nebude mať na trhu ľahké. V dobe keď dorazí majú byť na trhu novinky ako Bentley Bentayaga, BMW X7, Audi Q8 a nové generácie Porsche Cayenne a Mercedesu GL. Podľa analytikov má ale Jeep šancu na úspech. „Jeep je unikát. Na trhu ho aktuálne nemôže nič nahradiť, čo stavia značku do skvelej pozície,“ dodáva analytik Jack Nerad. Jeep má výbornú pozíciu predovšetkým na trhu v Amerike. Na trhoch v Európe a Číne môže značka stále rásť. Na to aby Jeep zaujal náročných Európanov bude potrebovať kvalitný model, ktorým môže byť konkurent Range Roveru.


Predaje Jeepu sú v súčasnosti na rekordných číslach. Minulý rok sa im podarilo po prvýkrát v histórii značky predať viac než jeden milión automobilov. Milión áut ročne im nestačí, v roku 2018 plánujú predať až 1,9 milióna vozidiel.

 

Zdroj: bloomberg, autoforum