Táto beštia je schopná z pokojna na stovku vyraziť za 4,8 s a následne zastaviť len na 35 metroch! To vie aj bolieť...
Športový exteriér má zníženú svetlú výšku o jeden palec, teda 2,54 cm a nové lemovanie kolies vo farbe karosérie.

Športový exteriér má zníženú svetlú výšku o jeden palec, teda 2,54 cm a nové lemovanie kolies vo farbe karosérie.

Nový Jeep Grand Cherokee SRT8 prichádza s preslávenými schopnosťami a úžitkovosťou v kombinácii s vyspelým technickým spracovaním. Prináša pozoruhodné jazdné vlastnosti vo všetkých podmienkach a je rozšírený o kľúčové znaky divízie SRT, vrátane funkčného, športovo orientovaného štýlu, prvotriednej jazdy a ovládateľnosti, vynikajúceho brzdného účinku a pretekmi inšpirovaných interiérových doplnkov. Jeep Grand Cherokee SRT8 2012 rozširuje ponuku vozidiel Jeep a nadväzuje na úspešné predstavenie niekoľkokrát oceneného vozidla Jeep Grand Cherokee.


Skonštruovaný a vyrobený na osvedčených základoch SRT vynášajúcich schopnosti na novú úroveň, Jeep Grand Cherokee SRT8 2012 zvládne zrýchlenie z 0 – 100 km/h za 4,8 s. Šprint na 1/4 míle dá len za približne 13,5 s, dosiahne el. obmedzených 250 km/h a zo 100 km/h - 0 km/h zabrzdí na vzdialenosti do 35 m! Tu sa treba pristaviť. Pri tejto váhe a rozmeroch je to ohromný údaj. Pre porovnanie: Porsche 911turbo zastaví zo stovky na 33 m, Ferrari 458 Italia rovnaký cvik zvládne na 32,5 m.

Skratka SRT (Street and Racing Technology) je v ponímaní Chrysleru obdobná ako AMG pre Mercedes. Portfólio produktov SRT je podstatne menšie, ale hrdosť a vážnosť sa v očiach majiteľov dá porovnávať.
V zadu je nový spojler, unikátny jednodielny nárazník s difúzorom, doplnkovým ťažným zariadením a športová výfuková sústava s dvoma štvorpalcovými koncovkami výfuku na oboch stranách.

V zadu je nový spojler, unikátny jednodielny nárazník s difúzorom, doplnkovým ťažným zariadením a športová výfuková sústava s dvoma štvorpalcovými koncovkami výfuku na oboch stranách.

Hnacia sústava vzbudzuje rešpekt


Aktívne sacie potrubie, vačkový hriadeľ s vysokým zdvihom, variabilné časovanie ventilov poskytujú max. krútiaci moment v nízkych otáčkach a zároveň silu v širšom pásme vysokých otáčok. Konkrétne, až 90% krútiaceho momentu je dostupných v rozsahu od 2 800 do 6 000 ot., čo umožňuje dosahovať bezkonkurenčné šprinty z miesta ako aj ľahšie zrýchľovanie počas jazdy. Prevodové páčky radenia pod volantom rozširujú tradične uloženú radiacu páku AutoStick na podlahovej stredovej konzole. Radiace páčky a páka sú spárované s 5-stupňovým automatom.


Štandardne dodávaná technológia úspory paliva a nová výfuková sústava s aktívnym riadením ventilov umožňujú motoru používať iba štyri valce v širokom pásme. Toto riešenie prináša cca 13% zlepšenie spotreby na diaľnici a zároveň predĺženie dojazdu približne na 720 km na jednu nádrž paliva.

Jeep Grand Cherokee SRT8 poháňa nový 6,4-litrový motor HEMI® V-8 s 347 kW (471 k) a 630 Nm. To je o 45 k a 61 Nm viac, než mal predchodca s 6,1-litrovým motorom HEMI V-8.

Jeep Grand Cherokee SRT8 poháňa nový 6,4-litrový motor HEMI® V-8 s 347 kW (471 k) a 630 Nm. To je o 45 k a 61 Nm viac, než mal predchodca s 6,1-litrovým motorom HEMI V-8.


SRT tímu sa 8-mičke podarilo ešte viac zlešiť ovládateľnosť

Všetky modely Jeep Grand Cherokee na rok 2011 sa môžu pochváliť lepšou a kultivovanou jazdou najmä vďaka karosérii vozidla. Torzná tuhosť je v porovnaní s predchádzajúcim modelom vyššia až o 146%, čo zlepšuje jazdu, predĺžuje trvácnosť a znížuje hluk i tvorbu vibrácií. Zlepšenie sa podarilo dosiahnuť vďaka viac ako 5 400 zvarom na samotnej karosérii. To predstavuje 53% nárast počtu bodových zvarov, 42% nárast oblúkových zvarov a 38% nárast lepených spojov.

Najlepšie ovládateľné vozidlo Jeep v histórii, ktoré dokáže zvládnuť priečne preťaženie až 0,9g je vybavené novým zavesením kolies, adaptívnym pružením vyladeným v štýle SRT a novým systémom Jeep Selec-Track, ktorý koordinuje hneď niekoľko rôznych prvkov vozidla naraz (systém riadenia stability, adaptívne pruženie, radenie prevodovky, variabilný presun krútiaceho momentu medzi nápravy a jednotlivé kolesá, elektronicky riadený samosvorný diferenciál, ovládanie škrtiacej klapky a vypínanie valcov pre úsporu paliva) na automatické prispôsobenie dynamiky vozidla. SRT8 je nižšie o celý palec, teda 25 mm. Vodiči majú možnosť ručne nastaviť 5 dynamických režimov pre konkrétny typ jazdy:

Auto - automaticky sa prispôsobí akejkoľvek situácii na ceste adaptívnou zmenou pruženia,
Sport- lepšie, tuhšie riadenie a menšie náklony karosérie pre športovú, zábavnú jazdu po ceste,
Tow - bezpečné zníženie kolísania prívesu a možného poskakovania na zlepšenie ťahania,
Race - nastaví športové, tuhé, „pretekársky vyladené“ pruženie, ktoré zafixuje karosériu proti pohybu na ovládateľnosť,
Snow - najkonzervatívnejší dynamický režim, aby vozidlo bezpečne držalo stopu v nepriaznivom zimnom počasí.

Jednodielny predný nárazník má multifunkčné denné LED osvetlenie, integrovaná spodná maska je natretá lesklou čiernou farbou a nový spodný spojler má integrované chladenie bŕzd.

Jednodielny predný nárazník má multifunkčné denné LED osvetlenie, integrovaná spodná maska je natretá lesklou čiernou farbou a nový spodný spojler má integrované chladenie bŕzd.

Permanentný pohon 4x4 Jeep Quadra-Trac s variabilným presunom krútiaceho momentu medzi nápravami prijíma signály z rôznych snímačov, ktoré umožňujú zistiť preklzávanie kolies a urobiť nápravné opatrenie. Systém používa funkciu Throttle Anticipate na zistenie prudkého pohybu škrtiacej klapky zo zastavenia a maximalizuje trakčný výkon ešte pred samotným vznikom preklzu. Ak systém zaznamená preklzávanie kolies, pohon 4x4 prenesie časť alebo celý dostupný krútiaci moment aj na jedno zadné koleso.

Rozdeľovacia prevodovka tiež zlepšuje ovládateľnosť proporčným rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu na udržiavanie zamýšľanej stopy vozidla. Nový Grand Cherokee SRT8 má tiež elektronicky riadený samosvorný diferenciál, ktorý eliminuje preklzávanie zadných kolies a zlepšuje ovládateľnosť. Športovo vyladený, plne hydraulický systém riadenia je vylepšený o nové, odolné čerpadlo a chladič oleja. Prepracovaný strmejší prevod riadenia prináša vodičovi lepší pocit z riadenia a istejší kontakt s vozovkou.

Nové delené 5-lúčové, 20-palcové kované disky z ľahkých zliatin sú obuté na run-flatových pneumatikách Pirelli PZero P295/45ZR20 (štandardne dodávané ako celoročné alebo voliteľne ako trojsezónne). Schopnosti Jeep Grand Cherokee SRT8 2012 završuje ťažný výkon 2 268 kg.

Prednú časť dotvára kapota s novým dizajnom a dvoma funkčnými čiernymi kanálmi na odvádzanie tepla a lepšie chladenie motora.

Prednú časť dotvára kapota s novým dizajnom a dvoma funkčnými čiernymi kanálmi na odvádzanie tepla a lepšie chladenie motora.

Vynikajúci brzdný účinok

Autá SRT od Chrysler Group sú známe špičkovým brzdným účinkom. Za brzdnou silou vozidiel Grand Cherokee SRT8 2012 stoja nové športové brzdy Brembo SRT s antiblokovacím systémom ABS. Brzdnú dráhu len 35 m zo 100 na 0 km/h má vďaka 6-piestikovým (vpredu) a 4-piestikovým (vzadu) strmeňom a vetranými kotúčmi Brembo na všetkých štyroch kolesách s rozmermi 380 mm (vpredu) a 350 mm (vzadu).

Novinkou sú info stránky, exkluzívne vo verzii SRT. Informujú o parametroch riadenia, výkone, krútiacom momente, zrýchlení, brzdnej dráhe, gravitačných silách a časoch pri šprinte ako aj podrobnejšie informácie o motore (teplota motora, tlak oleja, chladi

Novinkou sú info stránky, exkluzívne vo verzii SRT. Informujú o parametroch riadenia, výkone, krútiacom momente, zrýchlení, brzdnej dráhe, gravitačných silách a časoch pri šprinte ako aj podrobnejšie informácie o motore (teplota motora, tlak oleja, chladi

Nové sedadlá v kombinácii kože napa a semišu s bočnými tvarovanými výstuhami a nastaviteľnými opierkami hlavy poskytujú pohodlie a oporu pri každodennej jazde i športovej jazde. Vyhrievanie predných a zadných a vetranie predných sedadiel je súčasťou štandardnej výbavy. Štýlové doplnky z karbónu sú integrované v prístrojovej doske a obložení dverí a nové obloženie pre brzdový a plynový pedál v pretekárskom štýle dotvárajú športový vzhľad kabíny. Voliteľná dvojdielna panoramatická strecha CommandView® má dvojnásobne väčšiu presklenú plochu než štandardné strešné okno a siaha od čelného skla až po zadnú časť vozidla. Doplnkový balík Luxury Group pridáva luxusnú kožu na obloženie dverí, prístrojovú dosku a stredovú konzolu a ďalej elektricky ovládané piate dvere, adaptívny tempomat, systém varovania pred kolíziou a systém monitorovania mŕtveho uhla.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov