Stále prísnejšie emisné limity, ale aj škandály ako dieselgate ovplyvňujú smerovanie automobiliek. Je jasné, že sa čoraz častejšie budeme stretávať s hybridmi a elektromobilmi práve preto, aby automobilky dokázali plniť emisné limity pre flotilu v rámci svojho portfólia. Inak na tom nie je ani čoraz populárnejšia Kia. Jej inžinieri preto momentálne odsúvajú vývoj dízlov na druhú koľaj a venujú sa elektromobilom. Automobilka však v najbližšom období nepredstaví elektromobil na batérie v štýle Hyundaiu IONIQ, či Tesly. Namiesto toho jej vývojové oddelenie pracuje na aute (elektromobile) s palivovými článkami. 

"Pracujeme na konkurentovi pre Teslu ako všetci ostatní? V tejto chvíli vám môžem povedať nie, nepracujeme. Ale nevylučujem to do budúcnosti. Keď príde správny čas, jednoducho to urobíme. Máme naše vlastné vývojové centrum pre ekologické pohonné jednotky a vyvíjame tiež auto s vodíkovými palivovými článkami pod značkou Kia," Albert Biermann.

Albert Biermann naznačil budúcnosť koncernu Hyundai Kia. Dízle to nebudú...

Plány automobilky trochu poodhalil Albert Biermann, šéf divízie N, sesterskej automobilky Hyundai, ktorý má samozrejme čo povedať aj do vývoja automobilov značky Kia. Na margo vývoja elektromobilov v koncerne povedal: "Pracujeme na konkurentovi pre Teslu ako všetci ostatní? V tejto chvíli vám môžem povedať nie, nepracujeme. Ale nevylučujem to do budúcnosti. Keď príde správny čas, jednoducho to urobíme. Máme naše vlastné vývojové centrum pre ekologické pohonné jednotky a vyvíjame tiež auto s vodíkovými palivovými článkami pod značkou Kia." Koncern pritom už jedno auto s palivovými článkami má. Je ním Hyundai ix35 Fuel Cell, čo by mohlo naznačovať, že táto technológia pôjde pravdepodobne do podobného auta z ponuky Kia. To by znamenalo, že by automobilka mohla už onedlho predstaviť elektrický Sportage s vodíkovými palivovými článkami. Hyundai ix35 Fuel Cell dokázal prejsť na jednu nádrž 594 km. Rovnako ako pre ostatné autá s palivovými článkami, je aj preňho výrazným limitom sieť čerpacích staníc na vodík.

 

Za tento posun môže do veľkej miery aj dieselgate. "Viete, čo sa práve deje okolo dízlov a myslím, že je lepšie sústrediť sa na hybridy, aby sme mali udržateľné auto pre budúcnosť," dodal Biermann. Odpovedal však aj na otázku novinárov, či uvidíme výkonný dízel v autách ako Kia GT, či športových Hyundaioch z divízie N. "Pred piatimi rokmi by som vám povedal áno, ale dnes poviem nie," znela Biermanova odpoveď.

Zdroj: autoexpress

ODHADY PREDAJOV  PRE VODÍKOVÉ AUTÁ DO R2027 VYZERAJÚ VEĽMI ZLE

ODHADY PREDAJOV PRE VODÍKOVÉ AUTÁ DO ...

Elektromobily sú síce populárnejšie ako kedykoľvek pred tým, no ich problémom je stále dojazd. Vhodným riešením by sa ...

12. 05. 2016
PRINESIE HORČÍK REVOLÚCIU V DOJAZDE ELEKTROMOBILOV?

PRINESIE HORČÍK REVOLÚCIU V DOJAZDE ...

Elektromobily momentálne prežívajú svoj veľký návrat. Autá na elektrický pohon boli síce v predaji už na začiatku ...

10. 05. 2016
KIA SPORTAGE: UNIKLI OFICIÁLNE FOTOGRAFIE, AJ NA NICH MÁ KONTROVERZNÝ VZHĽAD

KIA SPORTAGE: UNIKLI OFICIÁLNE FOTOGRAFIE, ...

Cirkus okolo odhalenia novej 4. generácie Kia Sportage začal únikom prvých skíc, ktoré naznačovali celkom futuristický ...

25. 08. 2015
HYUNDAI POSTUPNE ODHAĽUJE IONIQ! HYBRID DOSTANE TAKMER 150 KONÍ

HYUNDAI POSTUPNE ODHAĽUJE IONIQ! HYBRID ...

Začiatkom decembra Hyundai ohlásil razantný útok na kategóriu ekologických vozidiel. Jej prvým železom v ohni bude typ ...

07. 01. 2016
ELEKTRICKÝ IONIQ PREJDE NA NABITIE 250 KM

ELEKTRICKÝ IONIQ PREJDE NA NABITIE 250 KM

Hyundai IONIQ je prvé auto s troma elektrifikovanými verziami. Na to je automobilka náležite hrdá. Až doteraz však ...

25. 02. 2016
HYUNDAI IONIQ MÁ LEPŠIU AERODYNAMIKU AKO SÚPERI A EKO INTERIÉR

HYUNDAI IONIQ MÁ LEPŠIU AERODYNAMIKU AKO ...

Hyundai IONIQ je jedným z najzásadnejších typov v histórii značky. Iste, je tu značka Genesis, ktorú automobilka nedávno ...

03. 02. 2016