Vzájomné súboje medzi producentami malosériových supersšportov akosi patria k žánru veci. Ich maximálne výkony sú všeobecne na veľmi vysokej úrovni a ich majitelia sa k nim v bežnej premávke nemajú šancu ani len priblížiť. Svoje autá si tak väčšinou naplno užívajú až na okruhoch, kde už nejaký ten výkon, trakcia, či pružnosť navyše rozhodujú. Jednou z obľúbených disciplín dokazujúcich schopnosti auta v reálnom svete je zrýchlenie na určitú rýchlosť a následné brzdenie do úplného spomalenia. Meria sa nielen potrebná vzdialenosť, ale najmä čas. Už hodnoty 0-200-0 km/h bývajú zaujímavé a ukazujú výrazné rozdiely medzi autami, disciplína 0-300-0 km/h je potom len pre najlepších. Lenže čo takto 0-400-0 km/h? Kto si to vôbec môže dovoliť? Bugatti? Áno, lenže o pomyselné žezlo tu s ním bojuje aj švédsky Koenigsegg.

Spaľovací motor Regery má výkon 809 kW (1100 k) a 1250 Nm. Ďalších 515 kW (700 k) a 900 Nm potom autu dodáva trojica elektromotorov. A pozor, Regera jazdí aj na 91-oktánový benzín alebo etanol E15.

Bugatti? Nepoznáme

Pred Koenigseggom patrilo prvenstvo v disciplíne 0-400-0 km/h pochopiteľne Bugatti. Jeho Bugatti Chiron vtedy šoféroval Juan Pablo Montoya a časom 41,96 s vyrazil zvyšku sveta dych. Bol to neuveriteľný výkon. Až do momentu, keď sa do veci oprel Koenigsegg, poslal na trať Ageru RS, a tá to celé zvládla o 5 sekúnd rýchlejšie. Fyzika skrátka hrala v jej prospech a ľahká konštrukcia ukázala ťažšiemu Bugatti chrbát. Hlasy tvrdiace, že ide o náhodu, umlčal až ďalší pokus, pri ktorom to Agera stihla o ďalšie tri sekundy skôr (33,29 s). A bolo vybavené.

Suchá hmotnosť auta je 1470 kg, s plnou nádržou aj náplňami stúpne na 1590 kg.

Do tretice všetko dobré

Christian von Koenigsegg však tušil, že jeho autá majú ešte väčší potenciál, po dvoch rekordoch tak znovu zavelil na útok a pokorenie vlastných hraníc. Tentoraz na pokus použili sériový model Regera, za volant sa posadil miestny továrenský pilot Sonny Persson a dokázal to za 31,49 s. Potreboval na to pritom len 2048,46 m. Christian von Koenigsegg sa však po pokuse vyjadril, že to ešte nie je konečná a budú pracovať na tom, aby to ich auto nabudúce zvládlo na trase dlhej maximálne 2 kilometre. Akcelerácia na 400 km/h Regere trvala 22,87 s a potrebovala na to 1613,2 m, zvyšok zabralo už len prudké brzdenie. Konštrukčný tím tvrdí, že Regeru vedia dostať do formy tak, aby to zvládla do dvoch kilometrov. Pre úplnosť zopakujeme, že túto švédsku raketu poháňa prepĺňaný benzínový motor 5,0 V8 Twin Turbo a trojica elektromotorov. Systémový výkon auta presahuje 1103 kW (1500 k) a krútiaci moment krátkodobo preskočí hodnotu 2000 Nm.