Koncept I.D. je predzvesťou sériového elektromobilu, ktorý príde v roku 2020 a bude konkurovať tradičnému Golfu.
VW I.D.

Koncept I.D. ukazuje budúcnosť Volkswagenu po kauze Dieselgate

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

I.D. stojí na platforme MEB (Modular Electric Drive), ktorá je špeciálne navrhnutá pre potreby elektromobilov. Wolfsburg plánuje aj sériové auto na tejto platforme. To by malo prísť v roku 2020 a s konceptom bude mať spoločné znaky. Napríklad o štyri roky uvidíme určite podobný dizajnový jazyk. Sériový nástupca I.D. sa tak pridáva k elektromobilom s relatívne normálnym vzhľadom. Väčšina výrobcov totiž robí v prípade elektromobilov rôzne dizajnérske výstrelky a nie vždy to dopadne ideálne...

Dojazd medzi 400 - 600 km

Koncept I.D. poháňa elektromotor s výkonom 125 kW (170 koní). Stovku zvládne za menej ako 8 sekúnd a maximálka bude len 159 km/h. Dôležitejší je však dojazd, ktorý by mal byť na úrovni 400 – 600 km. Volkswagen zatiaľ nepresnil kapacitu batérie, ale produkčný model by mal prísť s ponukou niekoľkých kapacít. Dokonca sa hovorí aj o niekoľkých výkonových variantoch elektromotora. Vďaka batériám umiestneným v podlahe je rozloženie hmotnosti vo výbornom pomere 48:52 (predok:zadok). Nabíjanie bude možné pomocou kábla alebo bezdrôtovým indukčným nabíjaním.

VW I.D.

Head-up displej dokáže premietať obraz na vozovku

Volkswagen I.D. ponúka aj plne autonómny režim. K sledovaniu okolia má štyri laserové skenery, niekoľko kamier a radarov. K aktivácii autonómnej jazdy stačí držať tri sekundy znak na volante. VW sľubuje, že autonómna funkcia príde do sériových áut do roku 2025. V tejto oblasti sa môže zmeniť za 9 rokov naozaj veľmi veľa.


I.D. má aj ďalšie zaujímavé technológie. Pokročilý head-up displej premieta obraz 15 metrov pred vozidlo. V prípade navigácie vie napríklad naznačiť smer jazdy priamo na vozovku.


Do roku 2025 chce Volkswagen predávať viac ako milión elektromobilov ročne. Aj preto má byť „elektrický Golf“ naozaj ľudovým, keď bude stáť podobné peniaze ako Golf s naftovým motorom.


Zdroj: carscoops