Koncern Volkswagen má za sebou veľmi turbulentné obdobie. Po veľkej sláve naftových motorov a ich rekordných predajoch prišla kauza Dieselgate, prepad hodnoty akcií, súdne spory a obrovské výdavky na pokuty a následné investície do elektromobility. Je zjavné, že celý koncern sa musí opäť postaviť na nohy a dosiahnuť zisky, ktoré mu zabezpečia návrat na finančné výslnie.

Zameriame sa na domáce značky

Jedným z možných riešení, ako celý koncern ozdraviť, je zbavenie sa niektorých okrajových značiek odčerpávajúcich značné finančné prostriedky. V súčasnosti totiž panuje zaujímavá situácia, kedy sú všetky automobilky bez rozdielu nútené k vývoju elektrických áut, a to stojí nemalé peniaze. Lamborghini potvrdilo vývoj prvého elektrického auta, ktoré by malo dokonca využívať rovnakú platformu ako Porsche Taycan, isté však je aj to, že vývojom jedného modelu obrovské výdavky na vývoj nekončia. Ako prvý prišiel s informáciou o predaji Lamborghini finančný magazín Bloomberg a hoci to súčasný šéf koncernu VW, Herbert Diess, nepotvrdil, naznačil, že sa chcú viac sústrediť na domáce nemecké značky a zvažujú, čo s ostatnými. Finálne rozhodnutie, či si VW značku Lamborghini nechá, alebo nie, padne do konca roka 2020. 

Hoci je značka Lamborghini aj vďaka SUV Urus zisková, vyžaduje ďalšie investície do vývoja elektrických áut, ktoré zaťažujú koncernovú pokladnicu. Aj preto je "Lambo" v ohrození.

Cupra znamená nádej

Zaujímavé otázky vzišli aj nad budúcnosťou značky SEAT. Volkswagen z nej plánuje urobiť výrobcu veľmi emotívnych a prémiových modelov, s ktorými hodlá preraziť aj na americkom trhu. Značka SEAT však z prestížnych dôvodov do tohto scenára akosi nepasuje, stále častejšie sa preto v automobilových kruhoch hovorí o zániku značky SEAT a jej kompletnom premenovaní na Cupru. S tým by, samozrejme, úzko súvisela aj reorganizácia výrobného programu pozostávajúceho výlučne z prémiových emotívnych modelov. Či sa tak naozaj stane a kedy, nikto kompetentný z koncernu nepotvrdil. Luca de Meo, šéf SEATu, však pred časom zdôraznil, že kým Cupra zažíva obrovské úspechy, za nezdarmi SEATu na niektorých trhoch stojí práve pošramotené meno značky. Ako to nakoniec vrchné vedenie koncernu vyrieši, uvidíme, šíriace sa chýry o premenovaní SEATu na Cupru však v konečnom dôsledku zmysel dávajú.

zdroj: Bloomberg

Značka Cupra má údajne skvelú budúcnosť. Na rozdiel od málo prestížneho SEATu.