Čínska automobilka Geely nielenže počas pandémie vyrába plným tempom, jej kreatívne vedenie navyše prichádza aj so zaujímavým spôsobom predaja nových áut. Fabrika sa tak stará aj o odbyt, ktorý je teraz rovnako dôležitý, ako samotná výroba. Tá mimochodom funguje len vďaka mimoriadny hygienickým opatreniam, ktoré nemajú vo svete automobilového priemyslu obdobu.

Vydezinfikovať a odviezť

Ak si zákazník objedná nové vozidlo Geely, špeciálne vyškolení pracovníci ho musia pred expedíciou veľmi dôkladne vydezinfikovať, aby predišli akejkoľvek možnosti prenosu vírusu na zákazníka. Z interiéru Geely tak urobia doslova sterilné prostredie, ktoré je bez preháňania porovnateľné s nemocnicou. Medzitým si zákazník určí, kam treba vozidlo pristaviť a špeciálne vyškolený pracovník vo vopred stanovený termín vozidlo pristaví.

Nové vozidlo prejde pred odovzdaním zákazníkovi špeciálnou dezinfekciou.

Kľúče priletia z oblohy

Omnoho zaujímavejšie je však pokračovanie celého procesu. Po tom, čo pracovník vozidlo zaparkuje, klient dostane správu s presným časom, kedy má očakávať prílet dronu, ktorý na určené miesto následne „položí“ vydezinfikované kľúče od auta. Platba za všetky tieto služby samozrejme prebieha bezhotovostne, takže počas celého nákupu nepríde predajca so zákazníkom do žiadneho priameho kontaktu. A aby bola ponuka nových služieb marketingovo ešte zaujímavejšia, štandardnou súčasťou klimatizácie nového modelu Geely Icon je aj špeciálny antibakteriálny filter údajne eliminujúci všetky vírusy spôsobujúce prenos ochorenia Covid-19.

O prijatých opatreniach si môžeme v Európe myslieť, čo chceme, pravdou ale je, že nápadom sa medze nekladú a dobre spravený marketing dokáže aj v časoch pandémie zázraky.