Piešťanské letisko sa už po 12. krát premenilo na mekku nadšencov motorizmu. V piatok 19. júna otvorili brány na najväčšiu motoristickú akciu na Slovensku, Carat tuning party 2015. Organizátori tvrdia, že úroveň podujatia stále stúpa, či už po stránke organizačnej, ale aj v účasti. Ako každoročne bolo podujatie spojené s niekoľkými súťažami. iDry King of Drift, kde sa stretlo 33 jazdcov - prakticky rekordné množstvo za posledné roky. Uskutočnil sa aj tradičný šprint na 402 metrov, pod záštitou Slovenskej šprintérskej asociácie. Tiež 8. kolo Total dip TuningBattle, súťaž v dBDrag, kde si porovnali sily majitelia zvukových zostáv v autách.

 

Vo finále Miss Tuning bojovalo 10 sexi kočiek. Ako vidíte, prevláda blond :)

Piatkové popoludnie začalo tradične voľnými šprintami, ktorých sa mohol po registrácii zúčastniť ktokoľvek. Väčšinou však šlo o kontrolované a legálne kamarátske súboje. Na drift trati tiež prebiehali tréningy a v depe posledné úpravy, u niektorých aj opravy, pred sobotnými pretekmi. Večerný program bol rozdelený na dve pódiá, na menšom In The Club stage sa predviedli známi aj menej známi slovenskí Dj´s. Program na hlavnom pódiu tiež nesklamal. Začalo to vystúpením rapera Moma. Po ňom nasledovalo to, na čo všetci celý večer čakali - Miss Carat tuning, v skratke 10 super krások, ktoré potešili oko nie jedného chlapa. Čerešničkou na torte bol polnočný vstup Rytmusa a Ega.  Hneď po nich na scénu nastúpili známi Dj´s z Europy 2 s našlapanou párty Dance Extravaganza a bavili všetkých účastníkov až do skorého rána.

Sobotné ráno už začalo všetkými oficiálnymi súťažami. Na šachovnicovú plachtu sa postavili tie najvytunenejšie autá v súboji TotalDip TunningBattle. Jazdci si začali merať konské sily svojich motorov v už meraných šprintoch, kde najlepší čas 10,475 pri rýchlosti 220 km/h dosiahol Michal Cehula na Audi S2. V kategórii motocykle si cenu za absolútne víťazstvo prevzal pretekár Milan Hrnčár jazdiaci na upravenom Suzuki GSX-R 1000, ktorý pokoril 1/4-míľovú trať v čase 9,548 s. pri max. rýchlosti 234 km/h. Taktiež driftérom sa zvýšila frekvencia prezúvania pneumatík a René Alexander otestoval nový špeciál Toyotu GT86 poháňanú motorom 2JZ zo Supry. Kompletné výsledky jednotlivých súťaží nájdete nižšie.

iDry King of Drift výsledky:
kategoria PRO :  1. Marko Hučko, 2. Noro Kováčik, 3. Marián Nikš
kategoria STREET : 1. Ján Konečny, 2. János Onódi, 3. Filip Mokrán

 

Šprint na 402m výsledky:
Autá trieda PROFI:
P2: Ivan Cich (Seat Ibiza) Bratislava
P3: Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo) Nitra 
P4: Rudolf Čavajda (Lancer EVO) Ivánka pri Dunaji
P5: Pavol Buček (Tiger racing) Čakajovce
P6: Michal Hanek (Honda Civic) Vištuk
P7: Daniel Kahák (motokára) Púchov

Autá trieda STREET:
S0: Igor Šťavina (Škoda 120) Valaská
S1: Ondrej Jančo (Honda Civic) Maňa
S2: Andreas Stricker (Civic turbo) Rakúsko
S3: Rudolf Nowák (Fiat Coupe) Česká republika
S4: Michal Cehula (Audi S2) Hozelec
S5: Ondrej Vasičák (Audi RS6) Kežmarok
S6: Tomáš Lupták (Seat Leon) Kremnica
S7: Ivana Kabátová (BMW 335xD) Kežmarok

Absolútni víťazi:
1. Michal Cehula (Audi S2) Hozelec
2. Rudolf Čavajda (Lancer EVO) Ivánka pri Dunaji
3. Ondrej Vasičák (Audi RS6) Kežmarok

 

autor textu a foto: DJ Forky - Ján PAPRSKÁR