Peugeot 508 u nás kúpite za 22 tisíc eur. Na Kube jeho cena údajne dosahuje 181 tisíc eur! Situácia je však ešte hrôzostrašnejšia. Priemerný plat štátnych zamestnancov je v danej krajine v prepočte 15 eur! Šetrenie na jeden Peugeot teda priemerne zaberie viac ako 1000 rokov!

Po kubánskych cestách jazdia doslova skvosty.

Hlavným dôvodom je šialená cenová politika komunistickej vlády. Nové zahraničné autá majú na ostrove v porovnaní s ich európskymi a americkými kópiami cenovku často vyššiu aj o viac ako 400 %! Opäť je tu na mieste otázka: Prečo? Komunisti tvrdia, že zisk z predaja smeruje do osobitného fondu na rozvoj verejnej dopravy.

Pre lepšie porovnanie si uveďme čísla. Peugeot 508 u nás kúpite za 22 tisíc eur. Na Kube jeho cena údajne dosahuje 181 tisíc eur! Situácia je však ešte hrôzostrašnejšia. Priemerný plat štátnych zamestnancov je v danej krajine v prepočte 15 eur! Šetrenie na jeden Peugeot teda priemerne zaberie viac ako 1000 rokov!

Dovoz a povolenie predaja nových áut schválila kubánska vláda ešte v septembri 2011. Bežný smrteľník si ho však dovoliť nemôže.

Situácia okolo nových áut je doslova neuveriteľná.

Občania a obyvatelia daného štátu sa spočiatku uvoľneniu trhu s automobilmi potešili. Následné precitnutie do reality bolo kruté. Ľudia označujú ceny nových áut za bláznivé. Celá situácia má doslova výsmešný charakter.

Za prvý polrok predalo 11 kubánskych zastúpení automobiliek vozidlá za 1,28 milióna dolárov. V drvivej väčšine išlo o jazdené autá s priemernou cenou 17 400 eur.

Kubánci teda dodnes jazdia na veteránoch, ktoré sa u nich nachádzali pred revolúciou v roku 1959. Na ostrove nájdete aj vozidlá sovietskej výroby. Kedy sa však živé múzeum skutočne zmení zatiaľ nevedno.

Zdroj: hnonline.sk

Prečítajte si aj:  Investorom sa investícia do veteránov oplatí viac než drahé kovy