Súčasné BMW radu 5 typ F10 považujem za jedno z najlepších áut na svete. No je jasné a zrejmé, že je čas na novú generáciu. BMW na novinke kľúčového typu pracuje už niekoľko rokov. Podobne ako bola pred rokmi aktuálna generácia vo viacerých oblastiach priekopnícka a inovatívna F10, podobne to bude aj s novou G30. Nevieme síce ešte, kedy bude mať oficiálnu premiéru (možno ešte tento rok), no nie je tajomstvom, že BMW chystá jej virtuálne odhalenie. Premiéra na autosalóne však nemusí prebehnúť v Paríži začiatkom októbra, ale možno až na zimnom autosalóne v Detroite. To by však medzi online premiéru a premiéru na výstavisku vložilo príliš dlhý jalový čas.

BMW radu 5 G30 bude prvým výrobkom mníchovskej značky, ktorý pri výrobnom procese využije robotické paže. Ich úlohou bude vytvoriť 3D sken celého auta. To má zabezpečiť odhalenie aj tých najmenších odchýlok, čo má zásadne znížiť výrobné nepresnosti a nekvalitu. BMW už síce podobnú technológiu používa, no sken funguje vždy len z jednej strany auta. Nové riešenie skráti čas a keďže bude prebiehať výhradne v noci, nemá ohroziť ani výrobný proces, ani zdravie. 

Nejasné správy máme aj o novom modeli BMW M5. Už je jasné, že po prvýkrát bude k dispozícii s pohonom oboch náprav xDrive. Otázkou však ostáva, či bude xDrive za príplatok, tak ako vo väčšine súčasných modelov. Alebo to snáď bude naopak, že klient si priplatí len za zadokolku? Alebo dokonca hrozí, že BMW M5 inak ako s xDrive v ponuke nebude?! Venujme sa radšej tomu, čo je jasné už dnes. Nová generácia dostane biturbo V8, no z ponuky definitívne vypadne manuálna prevodovka, doposiaľ k dispozícii v Amerike. Max. výkon motora má byť na začiatok 600 koní, neskôr prídu aj výkonnejšie verzie, ako teraz rozlúčková BMW M5 Competition. Skvelá správa tiež je, že zásadne si má polepšiť už teraz skvelá výkonová hmotnosť. Novinka má byť totiž o celý metrák ľahšia.