V harmonograme výstavby diaľnic sa Kysuce dostali až na chvost i napriek tomu, že intenzita dopravy je na Kysuciach jedna z najvyšších na Slovensku.

NDS presunula termín dostavby D3 do roku 2026. Dostavať je pritom potrebné ešte tri úseky. D3 Oščadnica – Čadca, Bukov (ukončenie stavby 2023), D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica (ukončenie stavby 2025) a D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto (ukončenie stavby 2026). Dotknutým obyvateľom sa odsun termínu dokončenia vôbec nepáči. Dôvodom sú ako vždy financie. Preto sa rozhodli ich nespokojnosť vyjadriť hodinovou blokádou (štart o 13:00) už dnes preťaženej cesty I/11, ktorá spája Žilinu s Poľskom.


„V harmonograme výstavby diaľnic sa Kysuce dostali až na chvost i napriek tomu, že intenzita dopravy je na Kysuciach jedna z najvyšších na Slovensku. Dosahuje úroveň 25-tisíc áut za deň, po otvorení úseku Svrčinovec – štátna hranica PL/SK sa očakáva nárast na asi 30-tisíc vozidiel za deň, čo znamená, že táto cesta bude trvalo preťažená ešte viac ako dnes,“ tvrdí iniciátor blokády.


Protestujúci vyhlásia na blokáde aj petíciu za urýchlené ukončenie výstavby diaľnice D3. Aj keby ich vláda vypočula a našla v rozpočte finančné prostriedky, tak by dostavba trvala dlhú dobu. Úseky totiž ešte nie sú pripravené na stavbu. Musia prejsť posúdením dopadov na životné prostredie, ale aj majetkovo-právnym vysporiadaním, čo je zdĺhavý proces. Predpokladaný začiatok výstavby na daných úsekoch je rok 2020, resp. 2022. A to je len plán... realita môže byť ešte horšia.


Na riešenie kritickej dopravnej situácie nečakajú len Kysučania, ale aj obyvatelia okolitých obcí hlavného mesta, či Prešova a Košíc. Ideálna situácia nie je ani v iných oblastiach Slovenska.

Zdroj: d3prekysuce, sme