Ak len okrajovo sledujete dianie okolo automobilov tak určite viete, že emisné normy sú stále prísnejšie. Väčšina výrobcov tento problém rieši pomocou downsizingu. Zmenšovanie objemu motora a pridanie prepĺňania funguje najmä na papieri. Niektoré automobilky však touto cestou ísť nechcú. Donedávna medzi ne patrilo aj Lamborghini. Dnes je už všetko inak.

 

Špekuluje sa o použití koncernového motora V8 4,0 TFSI. Niektoré zdroje však tvrdia, že Lamborghini si postaví vlastný motor zhodného objemu. Taliani dokonca naznačili, že v hre je aj hybridná verzia s motorom V6. Jedno je však isté. Urus má byť najrýchlejším SUV na svete.

Šéf Lamborghini Stefano Domenicali sa vyjadril, že V12 zostane a značka urobí pre to všetko potrebné. „Ako iste viete Lamborghini má špecifické DNA. Takže v krátkodobom horizonte vidím, že V12 zostane v našich superšportoch,“ hovorí Domenicali. Dôvod je pritom úplne jednoduchý. „Pretože toto je, čo naši zákazníci chcú. Toto si od nás ľudia pýtajú. V každom prípade na trhu je stále miesto, ktoré chceme okupovať,“ dodáva. V segmente superšportov tak veľký motor V12 zostáva. Lamborghini však plánuje aj nové typy.


Značka už dlhšiu dobu plánuje príchod SUV Urus. Práve toto vozidlo má dostať prepĺňaný motor. Špekuluje sa o použití koncernového motora V8 4,0 TFSI. Niektoré zdroje však tvrdia, že Lamborghini si postaví vlastný motor zhodného objemu. Taliani dokonca naznačili, že v hre je aj hybridná verzia s motorom V6. Jedno je však isté. Urus má byť najrýchlejším SUV na svete.

Lamborghini Urus má byť najrýchlejším SUV na svete.

Šéfa Lamba sa novinári z CarAdvice opýtali, či je v pláne sedan alebo niečo podobné. „Viete, že štyri sedadlá boli súčasťou našej histórie. Potrebujeme byť pokorný, nemôžeme robiť väčšie kroky než zvládneme. Potrebujeme byť tak dobrý ako len môžeme byť aby sme sa uistili, že Urus je tam kde má byť. Potrebuje veľmi dobrý produkt na ďalších pár rokov a potom budeme premýšľať nad nástupcom Aventadora, potom bude nasledovať Huracan,“ hovorí Domenicali.


„Nie som tu na to aby som hovoril áno alebo nie, bolo by zlé povedať áno alebo nie. Potrebujeme byť otvorení, aby sme robili dobré rozhodnutia. Je to bežiaci proces a musíme urobiť správne rozhodnutia v správny čas. Teraz sme v dobrej finančnej kondícii, ale kde budeme o desať rokov?“ pýta sa šéf značky a naznačuje tým, že sedan nie je vylúčený ale zatiaľ nad ním neuvažujú.

Estoque je koncept sedanu z roku 2008. Či príde niečo podobné do výroby je zatiaľ neisté.

Stefano Domenicali má však jasno v inej oblasti. Plne autonómne auto od Lamborghini nemáme čakať. Naznačil však, že uvidíme nejakých asistentov, ktorý vodičovi uľahčia šoférovanie. „Vždy však uvidíte volant a pedále, na 100 %,“ dodáva.


Lamborghini plánuje s príchodom Urusu zdvojnásobiť predaje. Ak sa im to podarí, 4-dverové alebo 4-sedadlové Lambo nie je vylúčené. Značka v roku 2008 priniesla koncept sedanu s názvom Estoque.


Zdroj: caradvice