Lancia Delta Integrale 16V

V južnom Holandsku žije náš sen! Takto som označil email, ktorý som adresoval kolegovi po tom, čo som našiel túto nádhernú legendu Lanciu Delta Integrale 16V na stránkach nášho nového partnerského autowebu speedhnuters.com. Majiteľom tejto krásky je človek menom Dieter Verboven a jeho Grale je daily ride, teda auto na denné použitie. Veľký rešpekt a trošku aj závisť. Fotečky má zas na starosti Kevin Reakelboom.

Detaily, ktoré nás zabily, sú karbónové obklady palubovky a stredovej konzoly a nápis na priehradke pred spolujadcom: "Sadni si, zavri si hubu a drž sa!" :DD

Nebudeme sa v článku veľmi rozpisovať o naj rally legende našej éry. Nakoniec, plánujeme, a už na tom usilovne pracujeme, pripraviť pre vás aj sekciu orientovanú výlučne na rally špeciály a špeciálne zameranú na nezabudnuteľnú skupinu B. Spomenieme len, že Delta Integrale je jediné auto v histórii svetového rally šampionátu, ktorému sa podarilo niečo  nedosiahnuteľné - 6 krát v rade sa stalo šampiónom (1987 - 1992). Bravó. Mnohí fundovaní odborníci považujú Lanciu Delta Integrale za najdokonalejšie auto, aké bolo kedy vyrobené a my sme presvedčení o pravdivosti tohto tvrdenia na 100 percent. Navyše si myslíme, že auto, akým je jej výsosť Delta Integrale, sa už nikdy nenarodí.


Venujem sa ale Dieterovej krásavici. Dnes nájsť zachovalý kúsok s presne evidovanou históriou a nezhumplovanú mladými nevycválanymi youngstermi, je už pomaly umenie. Ono je to tak, že na Integrale sa jazdí, kým sa niečo nedokašle. Potom je to už ako domino, čistá sypačka. Čo však môžeme čakať od preplňovanej permanentnej štvrkolky s tromi diferenciálmi vyrábanej v 80tych rokoch? Grale si proste treba zaslúžiť a ona sa vám za to odvďačí niečím, čo už dnešné autá nevedia ponúknuť. Dieter mal však pri výbere veľké štastie a začínať s dobrým kusom, to je požehnanie.

Po dôkladnej renovácii začal vylepšovať, čo sa dalo. Napriek mnohým úpravám sa čierna ikona tvári ako sériovka. Predné partie, sú oproti sérii mierne pozmenené, decetne v japonskom štýle bosozuka. Externe vyvedený chladič oleja, čierna maska chladiča, vypletený nárazník ťahokovom a vybratý vnútorný pár svetiel pre lepší prívod vzduchu k motoru. Toto všetko sú najvýraznejšie zmeny v prednej časti. Prednú karbónovú kapotu, prahové nástavce a zadné krídlo sú vyrobené z karbónu a dodala ich málo známa firma z Francúzska. Zadné partie zmenil Dieter len nepatrne. Lampy zatmavil fóliou, aby dosiahol jednoliaty, kompaktný dojem a nechal vyniknúť to, čo je na Integrale krásne. Svalnaté, až hrubé línie, ktoré robia z auta skutočný postrach. Žiadna maska, Grale je proste beštia.

Fantastický výber padol na kolesá (tiež by sme nevedeli vybrať lepšie). Dieter ich vybral z katalógu britskej firmy Compomotive. Model TH2 v 17 palcoch je akosi replikou dizajnu, ktorý použivali závodné Integrále v 90tych rokoch na asfaltových povrchoch. Pneumatiky sú do Michelinu, konkrétne Pilot Sport 205 /40. Brzdy, ktoré sú zakryté za závodnými kolesami sú tiež veeľkou chuťovkou. Kotúče vyrobili v AP Racing a strmene voľakedy brzdili Porsche Turbo. Brzdový účinok mierne zvyšujú aj pancierové brzdové hadice.

Vážnou špecialitkou je podvozok, respektíve pruženie. Okrem viditeľných zmien - rozperné torzné žrde od Sparca, sú atraktívnejšie práve tie neviditeľné. Predstavte si, že pruženie zabezpečujú vzduchové mechy od BBS (air ride). Tlmiče dodalo Koni. Ako sa s tým jazdí, a či je práve táto konfigurácia najvhodnejšou na ostré jazdenie, to nevieme. Snáď to vie aspoň Dieter. V každom prípade je to veľmi neobvyklý setup.

Interiérové úpravy sú tiež rozsiahle. Škrupiny Spraco a 4bodové pásy TRS držia pilota a kopilota tam, kde majú. Sériový volant nahradil semišový mierne odsadený kus od Sparca. Za sedadlami sa nachádzajú dve tlakové nádoby. Tá s ozančením NOS skutočne ukrýva skvapalený N2O. Druhá nádoba určuje tlak vo vzduchových mechoch pruženia. O bezpečnosť posádky sa stará aj 6 bodový ochranný rám Sparco. Detaily, ktoré nás zabily, sú karbónové obklady palubovky a stredovej konzoly a nápis na priehradke pred spolujadcom: "Sadni si, zavri si hubu a drž sa!" :DD

Dieterova Integrale je poháňaná, tak ako aj iné Integrale 16V 2,0 litrom so sériovým výkonom 147kW(200k). Čierna vdova, na ktorú sa pozeráte ich má ešte o 161 viac, teda 361 poctivých holandsko-talianskych plnokrvníkov. Tie dosiahol mnohými úpravami, o ktorých sa môžete viac dočítať tu

 

Malá poznámočka na záver. Auto je na predaj, v prípade záujmu pobrowsujte stránky www.speedhunters.com pre viac informácii. Určite to stojí za to!

 

Autorom brutálnych fotografii je belgický majster Kevin Reakelboom. Pôvodným autorom článku a rozhovor urobil Jeroen Willemsen .

My ďakujeme partnerovi našej stránky - webu speedhunters.com, za kvalitný materiál a určite vám prinesieme viac takýchto neskutočných chuťoviek. Vďaka! Ako je zrejmé, toto nie je test, ale prebratá recenzia. S príchodom sezóny sa môžete tešiť na hŕbu podobného matrošu aj z nasěj scény v kompletne našom autorskom podaní.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov