Špeciálna divízia SVO upravuje Land Rovery do rôznych špecifikácii. Ich najnovší výtvor priťahuje pozornosť nielen motorom, ale aj technikou a dizajnom. Land Rover Discovery SVX totiž ponúkne kompresorom preplňovanú V8-mičku, naviják alebo uzamykateľný zadný diferenciál. To všetko pod obalom typu Discovery. Vznikol tak najvýkonnejší model legendárneho offroadu, ktorý teraz okrem luxusu ponúka aj riadnu dynamiku.

Modely z divízie SVO sú vždy výnimočné. Najnovší prírastok Discovery SVX to potvrdzuje. Predstavili zatiaľ len koncept, ako to však v dobe efektivity míňania finančných zdrojov býva, podľa predstaviteľov pôjde o blízku realitu, ktorá by mala v podobe sériového modelu doraziť na trh už budúci rok.

Chlapci z divízie SVO spravili výnimočné auto. Šprintéra s off-roadovými schopnosťami. Alebo je to naopak? :)

Napriek najvýkonnejšej verzii má vylepšený nájazdový, prejazdový a výjazdový uhol. V sérii je tiež vzduchové pruženie. Discovery SVX stojí na 20-palcových terénnych pneumatikách s rozmermi 275/55 R20. Zadný diferenciál je elektronicky uzamykateľný. Pre čo najlepší prejazd terénom má odpojiteľné stabilizátory.

V interiéri kombinujú bielu kožu s čiernou farbou a oranžovým prešívaním.

Aktuálne dostupná piata generácia modelu Discovery je veľmi obľúbená. Práve preto sa rozhodli technici z oddelenia SVO (Special Vehicle Operations) na úprave práve tohto modelu. Pod prednou kapotou pracuje 5,0-litrový zážihový V8, ktorý je preplňovaný mechanickým kompresorom. Je naladený na 386 kW (525 k) a krútiaci moment dosahuje 625 Nm. Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Automobil je lakovaný do špeciálnej farby Tectonic Grey a v interiéri nájdeme kombináciu bielej kože s čiernou palubnou doskou a niektorými detailmi v oranžovej farbe. Na strechu umiestnili prídavné osvetlenie a vzadu je vstavaný navijak pre vyťahovanie vozidla z rôznych neprejazdných situácií. Uvidíme, či sa koncept dostane do sériovej podoby v takomto dizajne. Ak áno, klientelu by si určite našiel.