Vo veku 64 rokov, po 4. desaťročiach navrhovania skutočne krásnych áut, šéf dizajnu vo VW Group Walter de Silva v koncerne VW končí s koncom novembra 2015. Šéfom dizajnu vo VW je od roku 2007. Od vtedy bol zodpovedný za dizajn skutočne všetkých značiek osobných áut koncernu (Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat, Škoda, Volkswagen). Spoločnosť zatiaľ meno jeho nástupcu neoznámila. Dokonca vraj nie je vylúčené, že žiaden ani nepríde, ale poďme postupne...

De Silva začal svoju dizajnérsku kariéru v rodnom Taliansku pre Fiat ešte v roku 1972. Mal vtedy 21 rokov. V rokoch 1977 až 1986 pracoval pre vtedy čerstvo založené štúdio I.DE.A. v Turíne. O zhruba 15 rokov neskôr z neho už bol šéf dizajnu v Alfa Romeo (v rokoch 1986 - 1998). Neskôr prešiel do Seatu, čo pre neho bola predsieň vstupu pre nemecký koncern. V roku 2002 si ho už začal viac uvedomovať celý svet, keďže sa postaral o tvary Audi A6 6. generácie. Nakresil tiež (podľa neho najkrajšie auto svojej kariéry) Audi A5 a tiež superšport R8.

Oficiálnym dôvodom na Walterov odchod z VW Group je dôchodok. Spoluprácu s nemeckým koncernom však vraj nekončí úplne. Mal by ostať v roli extérneho poradcu a konzultanta.

Walter de Silva získal počas svojej viac než 40 ročnej kariéry množstvo skutočne hodnotných ocenení za dizajn.

Vzhľadom na neľahkú situáciu v koncerne VW nie je vylúčené, že Walterov odchod spustí veľké zmeny v organizácii a štruktúre dizajnérskych štúdií značky. Automobilka chce totiž, podľa interných správ, zásadne znížiť aj rozpočet pre oddelenie dizajnu, čo môže znamenať, že Walter de Silva priameho nástupcu ako šéfa dizajnu celého koncernu nedostane. Na druhej strane, ak to nie je pravda, jedným z možných kandidátov na tento post by mohol byť aj Slovák Jozef Kabáň. Bola by to ohromná vec, no skôr než začiatkom roka asi múdrejší nebudeme.

Walterova práca pre VW však s novembrom 2015 nekončí úplne. Ostane v roli extérneho poradcu a konzultanta. Walter Maria de Silva sa narodil 27. februára 1951 v obci Lecco v Taliansku. Pre VW Group začal pracovať pred 17 rokmi s príchodom do Seatu. V roku 2002 sa z neho stal šéf dizajnu Audi a stal sa šéfom dizajnu aj pre Lamborghini a naďalej aj pre španielsky Seat. Jeho hlavným prínosom bolo zjednotenie dizajnu a štýlu všetkých značiek VW Group tak, aby mali vlastnú nezameniteľnú tvár a dizajnérsky jazyk. Výsledkom jeho práce pre Volkswagen sú typy up!, Polo a Golf 6. a 7. generácie.

 

Za svoju prácu získal Walter množstvo ocenení, ako Design Prize of the Federal Republic of Germany 2010 - najvyššie možné ocenenie za dizajn v Nemecku, práve za dizajn Audi A5. Tiež Golden Compass v Taliansku v r2011. Medzinárodná komora dizajnérov ocenila Watera ako najväčšieho protagonistu talianskeho dizajnu a ocenila ho za vyše 40 ročnú prácu v oblasti automobilového dizajnu. 

Pre Alfu Romeo navrhol v rokoch 1986 - 1998 tieto typy: Alfa 156, Alfa 166 a Alfa 147.

Pre SEAT navrhol nasledovne: Salsa & Salsa Emoción (2000), SEAT Tango roadster/spyder/coupé/Racer (2001), SEAT Ibiza (2002), SEAT Córdoba (2002), SEAT Altea Prototipo (2003), SEAT Altea (2004), SEAT Toledo (2004) a SEAT León (2005)

Pre Audi navrhol nasledovné: Audi A3 (Typ 8P/8PA) (2003), Audi A6 (2004), Audi Q7 (2005), Audi R8 (2006), Audi TT (2006), Audi A5 (2007),

Pre Lamborghini stihol urobit len dve práce: Lamborghini Miura concept (2006) a Lamborghini Egoista (2013)

Najviac toho za svoju kariéru stihol pre VW: VW CC (2008), VW Golf 6 (2008), VW Scirocco (2008), VW Polo 6 (2009), VW Amarok (2010), VW Jetta (2010), VW Passat 7 (2010) VW Sharan (2010), VW Touareg (2010), VW Beetle (2011), VW up! (2011)