Koncept naznačuje odhodlanie Toyoty priviesť späť k životu najkultovejší model značky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Dlhoročná tradícia 

Už samotný názov Supra svedčí o sile, výkone a jazdných schopnostiach, ktoré počas štvrťstoročia definovali viacero po sebe nasledujúcich vozidiel svetovej kvality. Ako čistokrvné športové vozidlo si Toyota Supra vybudovala povesť impozantného výkonu na cestách a zároveň víťaza pretekárskych tratí, ktorý kraľoval najvyššej japonskej pretekárskej sérii GT a získal si zástupy fanúšikov.

Medzi nadšencami do športových vozidiel sa Toyota Supra aj 15 rokov po ukončení výroby stále teší zo statusu kultového auta. Tejto nepoľavujúcej popularite pomohol aj úspech a obľúbenosť tohto modelu v sérii videohier jazdného simulátora Gran Turismo a tiež to, že zažiaril v prvom filme svetovej akčnej série Rýchlo a zbesilo.


Znak Supra sa po prvýkrát objavil v roku 1978 na väčšej a výkonnejšej verzii modelu Celica druhej generácie. Až neskôr sa vozidlo s tým označením etablovalo ako samostatný model.


Po pôvodnom modeli Supra, ktorý bol známy aj pod označením A40, nasledovali ďalšie tri generácie: A60 v roku 1981, A70 v roku 1986 a A80 v roku 1993. Športový automobil typu GT s motorom spredu a pohonom zadných kolies sa vyrábal do roku 2002, pričom jeho posledná generácia bola najvýkonnejším sériovo vyrábaným modelom značky.


Skvelú reputáciu si model Supra vo veľkej miere vyslúžil aj vďaka svojim úspechom v oblasti motoristického športu. Predovšetkým Supra štvrtej generácie, predstavená v roku 1993, si vydobyla dominantné postavenie v japonských súťažiach GT – dnešná séria Super GT– keď štyrikrát zvíťazila v triede GT500.


Toyota Supra okrem toho súťažila aj na amerických pretekoch športových vozidiel IMSA v 80-tych rokoch minulého storočia a dvakrát sa zúčastnila pretekov Le Mans v 90-tych rokoch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Koncept GR SUPRA

Koncept GR Supra je dvojmiestne auto s motorom vpredu a pohonom zadných kolies, ktoré má konštrukciu vyrobenú z ľahkých materiálov. Koncept je dielom tímu TOYOTA GAZOO. Vývoj prebiehal v súlade s presvedčením zakladateľa automobilky Kiičira Tojodu, že účasť na motoristických podujatiach poskytuje výkonnostné a vytrvalostné výzvy, ktoré dokážu priamo prispieť k vývoju lepších vozidiel.

Aj prezident spoločnosti Toyota Motor Corporation Akio Tojoda a tím TOYOTA GAZOO Racing prijali túto zásadu za svoju. Účasť na ďalších pretekárskych sériách po celom svete poskytuje technické poznatky, ktoré možno preniesť z pretekárskych tratí alebo podujatí rely do vývoja nielen nových generácií športových modelov Toyota GR, ale aj širšej ponuky modelov, na ktorých jazdia desiatky miliónov ľudí z celého sveta.


Pretekársky koncept GR Supra sa predstaví aj v novej aktualizovanej verzii videohry Gran Turismo Sport od spoločnosti Polyphony Digital Inc., ktorá príde na trh v apríli 2018.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Interiér, exteriér a technika

Koncept prináša dramatický dizajn karosérie s veľkým zadným spojlerom. Vo výraznej miere využíva pevné a pritom ľahké kompozitné materiály na prvky, ako je široký predný a zadný nárazník, predná aerodynamická lišta a zadný difúzor, prahové lišty, kryty vonkajších spätných zrkadiel a zadné blatníky. Z rovnakého materiálu je vyrobená aj kapota, na ktorej sa vynímajú nasávacie prieduchy. Čelné sklo a bočné okná sú vyrobené z plastu.


Podvozok má znížené zavesenie predných a zadných kolies s využitím originálnych dielov (OE). Na pretekárskych diskoch BBS s pripevnením pomocou stredovej matice sú nasadené pretekárske pneumatiky Michelin. Brzdová sústava využíva pretekárske strmene a kotúče Brembo a vozidlo má dokonca aj pretekársky výfuk.


V športovo zameranej kabíne sa vyníma pretekárska palubná doska, ako aj sedadlo vodiča a bezpečnostný popruh značky OMP. Spoločnosť OMP okrem toho dodala aj volant s rýchlouvoľňovacím mechanizmom, ktorý je namontovaný na pretekárskom stĺpiku riadenia a vybavený páčkami sekvenčného radenia. Dvere sú obložené panelmi z uhlíkových vláken a do palubnej dosky je vsadený pretekársky displej.


Súťažné bezpečnostné požiadavky spĺňa plnohodnotná klietka proti prevráteniu a hasiace prístroje. Palivové a brzdové potrubia, pedálový box, akumulátor a káblové zväzky sú zasa kompletne navrhnuté v súlade so súťažnými predpismi.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Zdroj: Toyota